نیمی از هواپیماهای دنیا در آشیانه، صنعت هوانوردی پس از کرونا مانند قبل نمی گردد

به گزارش مجله میهن 128، به نقل از رویترز، آمارها نشان می دهد ظرفیت جایگاه های سفرهای بین المللی هوایی نسبت به سال گذشته تقریبا 80 درصد کاهش یافته است و نیمی از هواپیماهای دنیا در آشیانه ها هستند، این بدان معناست که سال ها زمان می برد تا صنعت هوانوردی از شرایط شیوع ویروس کرونا بهبود یابد.

نیمی از هواپیماهای دنیا در آشیانه، صنعت هوانوردی پس از کرونا مانند قبل نمی گردد

شرکت های حمل و نقل نظیر یونایتد ایرلاینز هلدینگز و ایر نیوزیلند، هشدار داده اند آنها احتمالا با بحران کوچک تری روبرو خواهند بود و نگرانی ها وجود دارد که شرکت های دیگر (از این شرایط) نجات پیدا نکنند.

اولیور پونتی، معاون یک شرکت داده پردازی فورواردکیز گفت: احتمالا زمانی که از همه گیری عبور کنیم، شرایط به شرایط پر جنب و جوش بازار که در ابتدای سال داشتیم باز نخواهد گشت.

وی در بیانیه ای گفت: همچنین ممکن است تعدادی از ایرلاین ها ورشکست شوند و تخفیف های غیر اقتصادی برای جذب تقاضا لازم خواهد بود.

فورواردکیز گفت تعداد جایگاه های خطوط هوایی بین المللی در هفته های میانه 30 مارس تا 5 آوریل به 10 میلیون جایگاه کاهش یافته که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 44.2 میلیون جایگاه بوده است.

آمارهای OAG، شرکت ارائه دهنده آمارهای مسافرت در دنیا نشان می دهد رشد این صنعت در چند سال گذشته از دست رفته است و این شرایط می تواند تا سال 2022 یا 2023 ادامه یابد مگر اینکه حجم پروازها به سطحی که برای سال 2020 انتظار می رفت، باز شود.

کریوم، یک شرکت دیگر که داده های هوانوردی ارائه می دهد، گفت نیمی از ناوگان هوانوردی در آشیانه هستند.

هلانه بکر، تحلیلگر شرکت کوئن در یادداشتی نوشت: درحالی که بسیاری از این هواپیماها به طور موقت در حالت ذخیره و در آشیانه هستند، بسیاری دیگر هرگز برای خدمات بکار گرفته نخواهند شد... ما معتقدیم که صنعت هوانوردی زمانی که از کرونا عبور کنیم، بسیار متفاوت خواهد بود.

منابع مطلع در بخش فراوری و عرضه شرکت های هواپیماسازی می گویند این شرکت ها نیز به دنبال کاهش چشمگیر در فراوری هواپیماهای پهن پیکر در بحبوحه کاهش تقاضا در جت های عظیم این صنعت هستند.

کونراد کلیفورد، معاون بخش آسیا- اقیانوسیه اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی گفت: دولت ها باید به ایرلاین ها نقدینگی کافی برای حل این مشکل در این دوره را تضمین بدهند.

وی اضافه کرد چنین حمایتی می تواند شامل حمایت مستقیم اقتصادی، سهل کردن دریافت وام و ضمانت های وامی و بازگشت به بازار اوراق بهادار شرکتی باشد.

یاسک ساسین، وزیر دارایی های ملی لهستان گفت ایرلاین ملی این کشور (LOT) در حال کار بر روی طرح نجاتی است که احتمالا به یاری دولتی نیاز خواهد داشت زیرا ترافیک هوایی به علت شیوع این ویروس به حالت تعلیق درآمده است.

واسو راجا، معاون ارشد شبکه راهبردی امریکن ایرلانیز با اشاره به کمبود رزرو پرواز، به رویترز گفت تقاضای داخلی آمریکا نیز در هفته منتهی به ماه می همچنان ضعیف خواهد بود.

این خط هوایی 70 تا 75 درصد پروازهای داخلی خود در ماه آوریل را کاهش داده و حدود 80 درصد در ماه می، افت دارد. طی هر دو ماه، پروازهای بین المللی نزدیک به 90 درصد کاهش یافته است.

الین چائو، وزیر حمل و نقل آمریکا گفت دولت نباید پروازهای داخلی را در این بحران متوقف کند و این به ایرلاین ها بستگی دارد که تصمیمات تجاری در خصوص مقاصد پروازی بگیرد.

فارس

منبع: گردشبان
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 538

به "نیمی از هواپیماهای دنیا در آشیانه، صنعت هوانوردی پس از کرونا مانند قبل نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از هواپیماهای دنیا در آشیانه، صنعت هوانوردی پس از کرونا مانند قبل نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید