نمایندگان کنگره آمریکا خواستار لغو تحریم ها علیه ایران شدند

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، گروهی از نمایندگان آمریکا با امضای نامه ای خواستار رفع تحریم ها علیه ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شده اند.

نمایندگان کنگره آمریکا خواستار لغو تحریم ها علیه ایران شدند

در این نامه که از جمله به امضای سناتور اد مارکز و سناتور الیزابت وارن رسیده است، گفته شده که نگرانی جدی درباره تاثیر تحریم ها بر توانایی ایران، ونزوئلا و دیگر کشورها در مقابله کرونا وجود دارد.

نامه یاد شده که در وبگاه اقدام برای صلح فراگیر منتشر شده است، امضا کنندگان آن همچنین با توجه لزوم لغو تحریم ها، سه درخواست عمده را مطرح کرده اند:

صدور بیانیه فوری از طریق شبکه های اجتماعی در راستای محکومیت تحریم ها علیه همه کشورها - امضای طرح نظارت کنگره بر اقدامات تحریمی که از سوی ایلهان عمر تهیه شده و در نهایت برگزاری جلسه استماع مقدماتی در کنگره درباره تاثیرات تحریم ها در هفته نخست آوریل.

در نامه امضا شده از سوی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا همچنین گفته شده است که تحریم های آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و کوبا مانع این کشورها برای واردات تجهیزات و وسایل مورد نیاز پزشکی است و حتی قبل از شیوع کوید -19 نیز این تحریم ها بر شرایط زندگی شهروندان این کشورها تاثیرات بدی داشته است.

در ادامه این نامه همچنین گفته شده که دولت آمریکا تا کنون اقدامی برای تسهیل و لغو تحریم ها از زمان شیوع ویروس کرونا نکرده است و حتی دولت ترامپ از این بحران به عنوان فرصتی برای گسترش و افزایش تحریم ها استفاده می کند.

امضای این نامه همچنین با حمایت نهادها و برخی موسسات و اندیشکده های آمریکایی از جمله اقدام صلح ماساچوست، مرکز پایداری برای صلح و عدالت، کمپین صلح، خلع سلاح و امنیت عمومی و برخی دیگر از نهادهای غیردولتی همراه شده است.

درخواست برای لغو تحریم ها در حالی در قالب یک نامه از سوی برخی نمایندگان کنگره آمریکا امضا شده است که پیش از این نیز برخی از چهره های سیاسی دیگر کشورها از جمله در پاکستان و چین همین درخواست را با توجه به بحران جهانی شیوع کرونا مطرح کرده بودند.

همچنین به تازگی وزیرخارجه فرانسه در گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود وعده داده است که موضوع لغو تحریم ها علیه ایران همزمان با شیوع جهانی کرونا در جلاس آینده گروه 20 به بحث گذاشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 512

به "نمایندگان کنگره آمریکا خواستار لغو تحریم ها علیه ایران شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان کنگره آمریکا خواستار لغو تحریم ها علیه ایران شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید