منع مالکیت سلاح بدنبال تیراندازی مرگبار در نوا اسکوتیا کانادا

به گزارش مجله میهن 128، در پی وقوع تیراندازی مرگبار در یکی از استان های کانادا، نخست وزیر این کشور خرید و فروش و حمل سلاح های نیمه اتوماتیک را ممنوع گفت.

منع مالکیت سلاح بدنبال تیراندازی مرگبار در نوا اسکوتیا کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درپی وقوع مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ کانادا، جاستین ترودو نخست وزیر این کشور مالکیت و حمل سلاح های نیمه اتوماتیک جنگی را ممنوع اعلام نمود.

به نوشته روزنامه گاردین، ترودو روز آدینه گفت: این سلاح ها با هدف کشتن بیشترین تعداد افراد در کمترین زمان ساخته شده اند. چنین سلاح هایی در کانادا هیچ صندلی و استفاده ای ندارند.

وی اضافه کرد: [این قانون]سریعاً اجرایی می گردد. خرید، فروش، انتقال، واردات و استفاده از سلاح های نیمه اتوماتیک نظامی در این کشور ممنوع است.

پلیس کانادا سوم اردیبهشت اعلام نمود، عامل تیراندازی مرگبار در استان نوا اسکوتیا کانادا با پوشیدن لباس مبدل پلیس و سوار بر خودرویی که ظاهر آن را به شکل خودرو گشت پلیس تغییر داده بود، طی 12 ساعت، شهروندان سه منطقه مختلف در این استان را به گلوله بست.

گابریل ورتمن عامل این حملات در مجموع 22 شهروند کانادایی را به قتل رسانده و نهایتاً به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

به گفته یکی از فرماندهان پلیس، ورتمن هنگام انجام این کشتار ها به دو مسلسل نیمه اتوماتیک و چند هفت تیر نیمه اتوماتیک مجهز بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 495

به "منع مالکیت سلاح بدنبال تیراندازی مرگبار در نوا اسکوتیا کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع مالکیت سلاح بدنبال تیراندازی مرگبار در نوا اسکوتیا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید