مشاور امنیت ملی افغانستان: آزادی زندانیان طالبان تهدیدی برای امنیت ملی است

به گزارش مجله میهن 128، در حالی که از روز گذشته فرایند تدریجی آزادی زندانیان طالبان شروع شده است و امروز نیز این فرایند ادامه خواهد یافت، مشاور امنیت ملی افغانستان آزادی این افراد را تهدیدی برای امنیت ملی دانست.

مشاور امنیت ملی افغانستان: آزادی زندانیان طالبان تهدیدی برای امنیت ملی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در واکنش به آزادی زندانیان طالبان بر اساس دستور اشرف غنی، گفت که آزادی این زندانیان تهدیدی برای امنیت ملی است.

مشاور امنیت ملی افغانستان در یک ویدئو کنفرانس با سفرای بعضی از کشورها تاکید نمود که آزادی شماری از زندانیان طالبان تهدیدی برای امنیت ملی افغانستان محسوب می گردد.

وی اعلام کرد که شماری از زندانیان طالبان در حملات گسترده علیه اهداف غیرنظامی دست دارند و همچنین با گروه های تروریستی بین المللی در ارتباط هستند.

حمدالله محب گفت که افغانستان آماده است تا رایزنی ها درباره آزادی زندانیان طالبان و فرایند صلح ادامه یابد.

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که در آزادی زندانیان طالبان بعضی از توصیه های کمیسیون حقوق بشر در خصوص حقوق قربانیان جنگ نیز در نظر گرفته شده است.

طالبان: آزادی 100 زندانی بر اساس توافقنامه دوحه انجام نشده است

طالبان برای عملیات بهاری آماده می گردد؟

این اظهارات در حالی انجام شده است که امروز نیز دومین گروه 100 نفری از زندانیان طالبان پس از دستور اشرف غنی آزاد می گردد و هیئت 3 نفری این گروه با متوقف کردن مذاکرات از کابل خارج خواهد شد.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان تصریح نموده است که آزادی این زندانیان بخشی از فرایند آزادی زندانیان ما نیست و باید بر اساس توافقنامه بین ما و آمریکا صورت گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 556

به "مشاور امنیت ملی افغانستان: آزادی زندانیان طالبان تهدیدی برای امنیت ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی افغانستان: آزادی زندانیان طالبان تهدیدی برای امنیت ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید