مجوز راه اندازی فن بازار به 7 پارک علمی و 15 شهرک استانی اعطا شد

به گزارش مجله میهن 128، معاون توسعه نوآوری پارک علم و فناوری پردیس گفت: در حال حاضر به 7 پارک و 15 شهرک استانی مجوز راه اندازی فن بازار داده شده است.

مجوز راه اندازی فن بازار به 7 پارک علمی و 15 شهرک استانی اعطا شد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک علم و فناوری پردیس در سیزدهمین نشست سراسری فن بازار های منطقه ای و تخصصی کشور که صبح امروز برگزار گردید، گفت: ما امروز در کشور ظرفیت عرضه و تقاضای زیادی داریم که واسط هایی همچون کارگزاران تجارت و فناوری و فن بازار در آن حضور دارند و یکی از سخت ترین کار هایی که تجاری سازی احتیاج دارد را انجام می دهند.

قنبرپور ادامه داد: این کارگزاران روی ریسک شرکت هایی سرمایه گذاری می نمایند که باید فناوری خود را به فروش رسانده، منتقل نموده و یا سرمایه گذار جذب نمایند. از سال 91 شبکه سازی این سرمایه گذاران شروع شد و از سال 92 نیز بروکر ها ایجاد شدند و امروز 40 بروکر در کشور وجود دارند.

معاون توسعه نوآوری پارک علم و فناوری پردیس با بیان اینکه بروکر ها شخصیت حقیقی و حقوقی دارند و درآمد خود را به وسیله سرمایه گذاری کسب می نمایند، گفت: در بیست استان کشور فن بازار تشکیل شده و تا سال آینده کوشش خواهیم کرد که در تمام کشور یک فن بازار وجود داشته باشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر به 7 پارک و 15 شهرک استانی مجوز راه اندازی فن بازار داده شده و در 8 حوزه از فناوری های سطح الف مجوز فن بازار تخصصی داده شده است. در دو بخش حوزه تخصصی گاز با همکاری شرکت گاز و حوزه سلامت با همکاری وزارت بهداشت مجوز ارائه شده و این فن بازار ها راه اندازی خواهند شد.

معاون توسعه نوآوری پارک علم و فناوری پردیس تاکید نمود: 4100 شرکت فناوری های خود را در سامانه شبکه فن بازار ملی عرضه کردند که شامل 13 هزار محصول بوده و 300 تقاضا به دست ما رسیده است. در حال حاضر 16 هزار نفر عضو سامانه ما هستند و در طی سه سال گذشته برای 600 محصول بازاریابی شده است.

قنبرپور در خاتمه گفت: برای 88 طرح نیز سرمایه گذار جذب شده و گردش اقتصادی آن 300 میلیارد تومان طی سه ماه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 241

به "مجوز راه اندازی فن بازار به 7 پارک علمی و 15 شهرک استانی اعطا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز راه اندازی فن بازار به 7 پارک علمی و 15 شهرک استانی اعطا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید