لیبی، نیروهای حفتر 180 بار آتش بس کرونا را نقض کردند

به گزارش مجله میهن 128، دوات وفاق ملی لیبی اعلام کرد که شبه نظامیان خلیفه حفتر آتش بس بشردوستانه ای را که قرار بود از تاریخ 21 مارس در راستای مقابله با شیوع کرونا در این کشور اجرا شود 180 بار نقض کرده اند.

لیبی، نیروهای حفتر 180 بار آتش بس کرونا را نقض کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شهاب، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی شب گذشته گفتند که شبه نظامیان خلیفه حفتر و کشورهای حامی آنها از 21 مارس گذشته تا به امروز 180 بار آتش بس این کشور را نقض کرده اند.

در این تاریخ شبه نظامیان خلیفه حفتر با درخواست یک آتش بس بشردوستانه که سازمان ملل از آنها خواسته بود موافقت کردند تا دولت وفاق ملی لیبی بتواند بر موضوع مبارزه با ویروس کرونا در این کشور متمرکز شود.

شبه نظامیان حفتر 3 آوریل 2019 یعنی دقیقا یک سال قبل برای تسلط بر طرابلس پایتخت لیبی حملات خود را به این شهر آغاز کردند که تا به امروز پیروز به تحقق اهدافشان نشده اند.

روز گذشته وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی گفت که در حمله راکتی به درب پشتی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی طرابلس یک زن و یک نیروی نگهبانی زخمی شدند.

محمد قنونو سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی شرح داد که حملات هوایی نیروهای وفاق به منطقه سرت-الجفره در شرق طرابلس با کشته شدن دستکم 25 نیروی حفتر همراه شد که در میان آنها شماری از نیروهای پشتیبانی سریع سودان موسوم به جنجوید بودند.

قنونو همچنین از جامعه جهانی خواست با پیگرد قرار دادن حامیان ژنرال حفتر و شبه نظامیان تحت فرمان وی و نیز بی تفاوت نبودن نسبت به نقض قوانین بین الملل از سوی حفتر، مسئولیت خود را در این خصوص ایفا کند.

شبه نظامیان حفتر 4 آوریل 2019 یعنی دقیقا یک سال قبل برای تسلط بر طرابلس پایتخت لیبی حملات خود را به این شهر آغاز کردند که تا به امروز پیروز به تحقق اهدافشان نشده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 544

به "لیبی، نیروهای حفتر 180 بار آتش بس کرونا را نقض کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، نیروهای حفتر 180 بار آتش بس کرونا را نقض کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید