قطعنامه ضد سوری در سازمان ملل تصویب شد

به گزارش مجله میهن 128، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح کانادا و چند کشور دیگر در خصوص سوریه از جمله توقف عملیات در شهر حلب موافقت کرد.

قطعنامه ضد سوری در سازمان ملل تصویب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العالم، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح کانادا در خصوص سوریه موافقت کرد. کشور کانادا و چند کشور دیگر از جمله ژاپن، کاستاریکا و هلند، عصر آدینه (امروز) طرحی را به سازمان ملل متحد ارائه کردند و خواهان توقف فوری عملیات در شهر حلب، لغو محاصره شهرها و تضمین ورود یاری های انسان محبت آمیز به مناطق محاصره شده، شدند.

این قطعنامه با 122 رأی مواقفق و 13 رأی مخالف به تصویب رسید.

شورای امنیت دوشنبه این هفته، نشستی را برای آنالیز قطعنامه سازمان ملل درباره آتش بس یک هفته ای در حلب برگزار کرد و چین و روسیه این قطنامه را وتو کردند.

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام نموده بود که برای توقف درگیری ها در حلب باید جدول زمانی معین گردد و راه های امنی برای خروج عناصر مسلح از شرق حلب ایجاد گردد. در این طرح اشاره ای به خروج عناصر مسلح از شرق حلب اشاره ای نشده است.

به گفته وی، عناصر تروریستی سوریه از آتش بس گذشته برای تنفس و تقویت مواضع خود سوء استفاده نموده بودند و نباید این مسئله دوباره تکرار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 78

به "قطعنامه ضد سوری در سازمان ملل تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعنامه ضد سوری در سازمان ملل تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید