سقوط سونامی وار اجاره بهای ویلاهای شمال

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران : بعضی از ویلاهایی که درحال حاضر در سایت ها و فضای مجازی برای اقامت به جهانگرد ها عرضه می گردد، اجازه یک شب اقامت آنها نسبت به سال گذشته نه تنها افزایش قیمت نداشته، بلکه قیمتی ارزان تر نیز برای آن در نظر گرفته اند.

سقوط سونامی وار اجاره بهای ویلاهای شمال

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در سطح شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای اقتصاد، بهای اجاره ویلا در بعضی شهرهای شمالی (دنیاگردی) نسبت به پارسال بیش از 60 درصد کاهش یافته که با لحاظ نرخ متعارف رشد سالانه قیمت در این بازار و صرف نظر کردن مالکان از آن، هم اکنون هزینه این شکل اقامت برای مسافران حداقل 80 درصد کمتر از شرایط عادی است.

آنالیز ها نشان می دهد بعضی از ویلاهایی که درحال حاضر در سایت ها و فضای مجازی برای اقامت به دنیاگرد ها عرضه می گردد، اجازه یک شب اقامت آنها نسبت به سال گذشته نه تنها افزایش قیمت نداشته، بلکه قیمتی ارزان تر نیز برای آن در نظر گرفته اند.

با توجه به تعطیلات مناسبتی که در پیش داریم احتمالا صاحبان این ویلاها قصد تحریک دنیاگرد و جذب بیشتر دنیاگرد به شهرها و اقامتگاه های خود را دارند؛ زیرا به علت شیوع ویروس کرونا حجم سفرها کاهش چشمگیری داشته که علاوه بر شیوع ویروس کووید-19 خانوارها به علت شرایط مالی که درحال حاضر در جامعه حاکم است با مسائل معیشتی مهمی روبرو هستند؛ به طوری که ناچار به حذف بعضی از هزینه های غیرضروری خود شده اند که یکی از آنها سفر است.

سقوط اجاره ویلا در شرایطی اتفاق افتاده است که دنیاگردان برای اقامت در سفرهای خود به علت حجم بالای مسافران هتل را انتخاب نمی نمایند؛ زیرا احتمال ابتلا به کرونا در مراکزی که افراد زیادی در آن حضور دارند، بالاتر است. با شیوع ویروس کرونا سبک سفر در دنیا و ایران تغییر کرد؛ به طوری که مردم سفرهای کوتاه مدت یک روزه یا سفر بدون اقامت در اقامتگاه ها را در برنامه خود قرار دادند. به همین دلیل انتخاب اماکن دیدنی و مکان های بکر در اطراف استان محل اقامت به عنوان مقصد سفر چند ساعته یکی از اولین انتخاب های هر خانواری محسوب می شد. طبیعت گردی یا بوم گردی(گردش و تفریح در مناطق بومی و روستایی) در دوران کرونا بیش از سایر سبک های مسافرت استفاده شد. از همین رو صاحبان ویلاها برای کسب حداقل درآمد ویلاهای خود را با قیمتی کمتر از سال گذشته در اختیار دنیاگردان قرار می دهند.

به طور مثال یکی از ویلاهای جنگلی که امکاناتی همچون سونا، جکوزی و... را دارد با تخفیفی قابل توجه شبی 400 هزار تومان در فضای مجازی عرضه نموده اند. در صورتی که همین ویلا سال گذشته با قیمت شبی یک میلیون و 800 هزار تومان به دنیاگرد ها اجاره داده می شد،در واقع صاحب این ویلا با تخفیف 75درصدی نسبت به نرخ سال گذشته و تخفیف حدودا 95درصدی نسبت به قیمت واقعی سال جاری،ویلای خود را اجاره می دهد که همین امراز زیان غیرقابل جبران فعالان بخش خصوصی در حوزه اقامتگاه های ویلایی خبر می دهد. بنابراین متولیان دنیاگردی در کشور باید هرچه زودتر در راستای رفع کردن مسائل این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 808

به "سقوط سونامی وار اجاره بهای ویلاهای شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط سونامی وار اجاره بهای ویلاهای شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید