سازمان ملل خواستار آتش بس در لیبی در ماه مبارک رمضان شد

به گزارش مجله میهن 128، هیأت سازمان ملل در لیبی با ابراز نگرانی از تشدید درگیری ها در طرابلس، خواستار برقراری آتش بس در ماه رمضان در این کشور شد.

سازمان ملل خواستار آتش بس در لیبی در ماه مبارک رمضان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیأت سازمان ملل در لیبی درباره تشدید درگیری ها در طرابلس و کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان به ویژه در ترهونه (جنوب شرقی طرابلس) ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه این هیأت به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن 28 نفر دیگر از جمله زنان و بچه ها در نتیجه حمله به مناطق مسکونی در طرابلس به ویژه مناطق عین زاره، الصوانی، طریق الشوک، سوق الجمعه، الکریمیه، الفرناج و العراده اشاره شده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هیأت سازمان ملل در بیانیه خود آورده است که تشدید حملات نظامی در ترهونه و حومه آن باعث آوارگی غیرنظامیان شده و بحران انسانی نیز در نتیجه قطع برق تشدید شده است.

هیأت سازمان ملل همچنین همه طرف های مسئول را به رفع قطعی برق و پایان دادن به بدرفتاری با غیرنظامیان در ترهونه فراخواند و خواستار توقف جنگ بی فایده و برقراری آتش بس انسانی در ماه مبارک رمضان و فراهم شدن فرصت برای ارائه خدمات، درمان زخمی ها و مقابله با شیوع ویروس کرونا شد.

نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج پس از آزادسازی چند شهر از جمله صبراته و صرمان از اشغال نیروهای تحت امر حفتر، در حال پیشروی به سمت ترهونه هستند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 589

به "سازمان ملل خواستار آتش بس در لیبی در ماه مبارک رمضان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواستار آتش بس در لیبی در ماه مبارک رمضان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید