روسیه: بدون تسلط دولت سوریه به تمامی خاک این کشور، حل بحران محال است

به گزارش مجله میهن 128، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که موضوع کُردهای سوریه را بدون تسلط دولت دمشق به تمامی خاک این کشور نمی توان حل کرد.

روسیه: بدون تسلط دولت سوریه به تمامی خاک این کشور، حل بحران محال است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل ریشه بحران در شمال شرق سوریه را تجربه خطرناک مهندسی ژئوپلتیک و شعله ور کردن دشمنی میان اعراب و کُردها دانست.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او اضافه نمود: محور یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه بر اهمیت محوری ایجاد ثبات در سوریه متکی است. به گونه ای که حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حفظ و تمامی جهت گیری های جدایی طلبانه نفی می گردد.

نبنزیا در ادامه تأکید کرد که حل و فصل مسأله کردهای سوریه بدون تسلط دولت دمشق بر تمامی خاک این کشور محال است.

او گفت که باید تمامی نیروهای خارجی که به شکل غیر قانونی در خاک سوریه هستند، این کشور را ترک نمایند و سازمان های بین المللی باید شرایط بازگشت پناهندگان سوری را فراهم سازند.

این مقام روسی در ادامه شرایط استان ادلب را همچنان بحرانی توصیف کرد و گفت تا زمانی که این استان در تسلط گروههای تندرو قرار گرفته است، این شرایط در ادلب ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر شمال شرق سوریه به موجب توافق مسکو و آنکارا در تاریخ 30 مهر گذشته در شهر سوچی در جنوب روسیه، در آرامش نسبی به سر می برد.

بر اساس این توافق، یگان های کُرد در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می نمایند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند. همچنین عملیات ترکیه نباید فراتر از 32 کیلومتر از مرزهای بین دو کشور باشد. (جزئیات بیشتر)

در راستای نظارت بر این توافق، وزارت دفاع روسیه صبح امروز (آدینه) از استقرار 300 مامور پلیس نظامی جدید این کشور در سوریه اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 167

به "روسیه: بدون تسلط دولت سوریه به تمامی خاک این کشور، حل بحران محال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: بدون تسلط دولت سوریه به تمامی خاک این کشور، حل بحران محال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید