رمزگشایی از مصوبه جدید مجلس برای اخذ مالیات خروج از کشور ، فقط بازی با کلمات بود؟

به گزارش مجله میهن 128، نماینده مردم تهران در مجلس درباره مصوبه جدید مجلس برای اخذ مالیات خروج از کشور، گفت: این مصوبه، مالیات جدیدی نیست و همان عوارض خروج از کشور است. همان که قبلا تعریف شده است.

رمزگشایی از مصوبه جدید مجلس برای اخذ مالیات خروج از کشور ، فقط بازی با کلمات بود؟

سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که چرا برخی کنندگان مجلس عنوان نموده اند که اقتصادیات خروج از کشور با عوارض خروج از کشور فرق می کند، تاکید کرد: این را باید از خودشان پرسید اما من به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گویم که قانون جدید اقتصادیات برای سفرهای خارجی، همان مصوبه ماده 45 قانون فعلی ارزش اضافه نموده است.

کننده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در واقع یک بند به قانون موقت اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده اضافه نمودیم که هر کجا در این قانون از لفظ عوارض استفاده بشود، مبلغ حاصله باید به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شود و هر جا که واژه اقتصادیات بکار برود، مبلغ به حساب خزانه عمومی واریز می شود.

موسوی اضافه نمود: بنابراین عنوان آن بخش که قرار است به حساب خزانه عمومی واریز شود را تغییر داده و تحت عنوان اقتصادیات ذکر کردیم. این همان Departure Tax است که کشورهای دیگر از آن استفاده می کنند. مبلغش هم مبلغ خاصی نیست. از 90 هزار میلیارد تومانی که از محل اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده امسال تعریف شد، هزار میلیارد تومان امسال برای اقتصادیات خروج از کشور پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال شرح داد: کنندگان مردم به این جمع بندی رسیدند که هر سال حسب شرایط کشور، دولت و مجلس به میزان این مبلغ برسند. امسال دیگر مبلغش را اعلام نکردیم بلکه گفتیم در لایحه بودجه 99 می آید. الان فقط قانون دائمی نوشتیم و استثناءهایی که وجود دارد را تشریح کردیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 388

به "رمزگشایی از مصوبه جدید مجلس برای اخذ مالیات خروج از کشور ، فقط بازی با کلمات بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی از مصوبه جدید مجلس برای اخذ مالیات خروج از کشور ، فقط بازی با کلمات بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید