رئیس جمهور کره جنوبی: در زمینه حضور در خلیج فارس راهکار عملی اتخاذ می کنیم

به گزارش مجله میهن 128، رئیس جمهور کره جنوبی گفت که در پاسخ به تقاضای آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس، روابط دیپلماتیک کشورش با ایران نیز لحاظ می گردد.

رئیس جمهور کره جنوبی: در زمینه حضور در خلیج فارس راهکار عملی اتخاذ می کنیم

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور کره جنوبی در نخستین نشست مطبوعاتی خود در سال نوی میلادی گفت که در تصمیم گیری برای استقرار احتمالی نیرو در خلیج فارس، روابط دیپلماتیک کشورش با ایران نیز لحاظ می گردد.

به نوشته وبگاه حانی مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در این نشست خبری در زمینه شرایط استقرار نیروهای این کشور در خلیج فارس بنا به تقاضای آمریکا گفت که این درخواست با شماری از موارد پیچیده گره خورده است.

رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه قول داد با توجه به شرایط موجود، یک راهکار عملی در این زمینه اتخاذ گردد.

مون جائه این در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ائتلاف سئول با واشنگتن، به روابط دیپلماتیک کشورش با ایران نیز به وضوح اشاره نمود و اضافه نمود که تمامی این موارد در تصمیم گیری در این باره لحاظ می گردد.

این وبگاه در این زمینه نوشت، سخنان رئیس جمهور کره جنوبی مبین این نکته است نیروهای این کشور در صورت اعزام به منطقه، احتمالا به ائتلاف آمریکا در تنگه هرمز نخواهند پیوست.

روز گذشته بعضی منابع خبری نوشتند که با توجه به تشدید تنش بین ایران و آمریکا، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به شدت خواهان استقرار نیروهای کره جنوبی در منطقه و پیوستن به ائتلاف آمریکا در تنگه هرمز است، اما کره جنوبی با توجه به اوضاع داخلی آمریکا منتظر سیر تحولات داخلی در این کشور است تا درباره نحوه استقرار نیروهای خود در خلیج فارس تصمیمی اتخاذ کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 372

به "رئیس جمهور کره جنوبی: در زمینه حضور در خلیج فارس راهکار عملی اتخاذ می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور کره جنوبی: در زمینه حضور در خلیج فارس راهکار عملی اتخاذ می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید