رئیس جمهور تونس: خطر واقعی برای کشورها اختلافات داخلی است نه تروریسم

به گزارش مجله میهن 128، رئیس جمهور تونس تأکید کرد، خطری که کشورها را تهدید می نماید تروریسم نیست بلکه تجزیه کشورها از داخل است.

رئیس جمهور تونس: خطر واقعی برای کشورها اختلافات داخلی است نه تروریسم

به نقل از خبرگزاری آناتولی، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در مراسم افطار با گروهی از افسران ارتش و گارد ملی در استان القصرین گفت: خطری که کشورها را تهدید می نماید عملیات تروریستی نیست بلکه خطر واقعی تجزیه کشور و کوشش برای ضربه زدن به آن از داخل به وسیله تفسیر یک متن قانونی یا بندی از قانون اساسی است.

وی گفت: هیچ کسی فراتر از قانون نیست و کسی که قانون را زیرپا بگذارد توسط قانون، مردم و تاریخ مجازات می گردد.

قیس سعید گفت: حفاظت از تونس در برابر تمام دودستگی ها ضروری است و نیروهای مسلح چه نظامی و چه امنیتی تحت فرماندهی رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح باقی می مانند.

11 آوریل سعید در شصت و پنجمین سالروز نیروهای امنیت داخلی در حضور هشام المشیشی، نخست وزیر و راشد الغنوشی، رئیس مجلس گفته بود: من علاوه بر نیروهای نظامی فرمانده کل نیروهای امنیتی نیز هستم.

جنبش النهضه تونس اعلام نموده بود که این اقدام قیس سعید لطمه زدن به قانون اساسی و قوانین کشور و تجاوز به نظام سیاسی و اختیارات نخست وزیر است.

براساس قانون اساسی تونس رئیس جمهور فرمانده کل نیروهای مسلح نظامی است و نخست وزیر بر وزارت کشور و تمام نیروهای امنیتی وابسته به آن نظارت دارد.

اختلافات میان سعید و المشیشی از زمان اعلام اصلاحات دولتی در 16 ژانویه به وجود آمد. تا به امروز سعید از وزرای جدید برای ادای سوگند دعوت ننموده است. وی مدعی است که المشیشی مرتکب نقض هایی شده است.

تونس با بحران مالی و اجتماعی روبرو است که به دلیل کرونا وخیم تر شده است و بعضی مناطق این کشور شاهد اعتراضات هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1244

به "رئیس جمهور تونس: خطر واقعی برای کشورها اختلافات داخلی است نه تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور تونس: خطر واقعی برای کشورها اختلافات داخلی است نه تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید