دیدگاه های نمایندگان مجلس درباره دستاوردهای 8 ساله نفت

به گزارش مجله میهن 128، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس دستاوردهای هشت ساله شرکت ملی نفت ایران، از اعتماد به متخصصان ایرانی و توان داخلی برای ارتقای جایگاه صنعت نفت ایران سخن گفتند.

دیدگاه های نمایندگان مجلس درباره دستاوردهای 8 ساله نفت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، نمایشگاه دستاوردهای شرکت ملی نفت ایران در سال های 1392 تا 1400 در قالب عکس و طرح های اینفوگرافیک یکشنبه، 25 اسفندماه 1399 با حضور جمعی از اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه، دستاوردهای شرکت ملی نفت ایران در حوزه طرح های تولیدی، میدان های نفت و گاز، حمایت از ساخت داخل، عمل به مسئولیت های اجتماعی در مناطق نفت خیز، افزایش تولید، ساخت خط لوله راهبردی انتقال نفت گوره به جاسک، پارس جنوبی، غرب کارون و آزادگان، تولید هزار میلیون متر مکعبی گاز، پروژه های نگهداشت تولید، اکتشاف، صادرات، کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل، قرارداد با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و دیگر اقدام ها و دستاوردهای شرکت ملی نفت ایران در معرض دید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

در آخرین روز کاری مجلس شورای اسلامی در سال 99 و همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت جمعی از نمایندگان از این نمایشگاه بازدید کردند و در جریان آخرین اقدام ها و دستاوردهای شرکت ملی نفت ایران در بخش های مختلف قرار گرفتند.

سید سلمان ذاکر، نماینده ارومیه در مجلس، ضمن گرامی داشتن سالروز ملی شدن صنعت نفت، در بازدید از این نمایشگاه گفت: مردمی شدن اقتصاد، عمران و آبادانی در سایه یک نعمت الهی به اسم نفت است که باید قدر آن را دانست. ملی شدن صنعت نفت، روز مبارکی است زیرا در این روز از حیثیت ایران دفاع شد و استقلال ما در زمینه نفت یعنی تقسیم سهم منابع ایران به مردم ایران پس از انقلاب به اوج خود رسید؛ نمایش دستاوردهای نفت در این مجموعه آثار، نشان دهنده توانمندی جوانان و فرزندان ایران است که باید بیش از پیش حمایت شوند.

حسن همتی، نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه ملی شدن صنعت نفت یکی از انقلابی ترین اقدام هایی بوده که در گذشته اجرا شده است، گفت: آثار این نمایشگاه را در این روزها مشاهده کرده ام و در جریان پیشرفت های صنعت نفت در دوران کنونی هستم که جای قدردانی دارد، کارهای بزرگی را جوانان ایرانی را انجام می دهند و هر چقدر سهم متخصصان ایرانی و نیروهای بومی در پروژه های صنعت نفت بیشتر شود، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

محمد آشوری، نماینده بندرعباس، ابوموسی، حاجی آباد و قشم در مجلس نیز پس از بازدید از این نمایشگاه گفت: 10 سال استخراج نفت در ایران حرکت بزرگی در فرایند توسعه کشور ایجاد کرد و آنچه که در حوزه صنعت نفت و گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، بی بدیل بوده است. توسعه صنعت نفت و گاز پیشران توسعه کشور تلقی می شود، کارهای بسیار بزرگی اجرا شده است و در بخش های مختلف در جریان توسعه صنعت نفت و گاز هستم و این دستاوردها به ویژه در 15 سال اخیر کشور را در یک جهش تولید در این بخش قرارداده است. در صنعت نفت و گاز از حوزه برنامه ریزی، سیاست گذاری تا تربیت نیروی انسانی متخصص گام های بلندی برداشته شده است و می توان به این دستاوردها افتخار کرد.

محسن علیزاده، نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی نیز در حاشیه این بازدید گفت: یکی از مهمترین اتفاق هایی که پس از پیروزی انقلاب جهش بزرگ و قابل توجه ای داشته، فعالیت ها در حوزه نفت و گاز بوده است، کارشناسان و مهندسان ایرانی صنایع نفت و گاز نشان داده اند در جهان جایگاه بزرگ و قابل احترامی دارند. اقدام هایی که وزارت نفت در حوزه مسئولیت های اجتماعی انجام داده است قابل توجه بوده است و در سال های اخیر جهش قابل توجه ای در زمینه فعالیت های نفت، گاز و پتروشیمی مشاهده می شود که این اقدام ها باید ادامه یابد.

کمال علیپور، نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس و عضو کمیسیون عمران نیز در این نمایشگاه گفت: خدا را شکر در کشوری زندگی می کنیم که ذخایر قابل توجه ای دارد، نفت با مقاومت مردم ایران ملی شد و این زمینه رشد و توسعه کشور در زمینه های مختلف را به همراه داشت. شرکت ملی نفت در دوران تحریم اقدام های قابل توجه ای انجام داده است و در این راستا هنوز جای کار بیشتری وجود دارد تا از خام فروشی فاصله بگیریم. این روزها در بحث تولید نفت، گاز، فرآورده های نفتی و بنزین جایگاه بسیار خوبی داریم و این مرهون تلاش های فعالان صنعت نفت است.

یحیی ابراهیمی، نماینده سلسله و دلفان در مجلس نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: از اقدام های گسترده وزارت نفت در سال های اخیر با وجود محدودیت های مختلف و تحریم ها باید قدردانی کرد، پیشرفت های خوبی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مشاهده می شود که حاصل زحمات و تلاش های جوانان ایرانی است.

محمد سبزی، نماینده ساوه و زرندیه در مجلس نیز در بازدید از این نمایشگاه ضمن تبریک فرارسیدن ایام نوروز، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی در صنعت نفت رخ داد در حالی که یک زمانی وابسته بودیم اما این روزها خودکفایی در بخش های مختلف این صنعت را شاهد هستیم و پیشرفت های خوبی در همه بخش ها به ویژه کالاهای ساخت داخل مشاهده می شود که پسندیده است این راستا با اتکا به توان داخل ادامه یابد.

محمد صفری ملک میان، نماینده املش و رودسر در مجلس نیز در بازدید از نمایشگاه گفت: خدا را شاکر هستیم که نعمت بزرگی مانند نفت داریم اما باید بدانیم این سرمایه متعلق به همه نسل هاست و به گونه ای باید برنامه ریزی شود که همه نسل ها از آن بهره مند شوند، اقدام های قابل توجه ای در آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه مشاهده می شود؛ در صنعت نفت می توان با اعتماد به متخصصان ایرانی و دستان توانمند مهندسان ایرانی اقدام های بزرگ دیگری را نیز رقم زد.

نمایشگاه دستاوردهای شرکت ملی نفت ایران در سال های 1392 تا 1400 پس از تعطیلات نوروز تا 19 فروردین 1400 در مجلس شورای اسلامی برای بازدید دایر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1180

به "دیدگاه های نمایندگان مجلس درباره دستاوردهای 8 ساله نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه های نمایندگان مجلس درباره دستاوردهای 8 ساله نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید