دستگیری عاملان صید ماهی با برق در شوشتر

به گزارش مجله میهن 128، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: عاملان صید بیش از 900 قطعه ماهی رودخانه ای با الکتروشوکر در شوشتر دستگیر شدند.

دستگیری عاملان صید ماهی با برق در شوشتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، بهروز نجاتی اظهار کرد: 3 متخلف صید ماهی با الکتروشوکر را که در رودخانه دز که به صید اقدام کردند در حوالی پل دهخدا از بخش شعیبیه شوشتر دستگیر شدند و از آنها لاشه بیش از 900 قطعه ماهی رودخانه ای به همراه 3 دستگاه باطری خودرویی و یک دستگاه الکتروشوکر را کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: پس از توقیف خودروی وانت پیکان حامل ماهیان صید شده، متخلفان به منظور بازداشت و سیر مراحل قانونی و صدور احکام کیفری به دادگاه معرفی شدند. این در حالیست که صید ماهی با جریان الکتریکی از جمله روش های بسیار مخرب و غیر اخلاقی بوده که حیات تمامی آبزیان را به خطر انداخته است و یکی از مهمترین عوامل کاهش جمعیت و تنوع زیستی ماهیان بومی است.

نجاتی ادامه داد: به دلیل سهولت استفاده و تعداد بیشتر ماهیان صید شده در این روش نسبت به تور به روشی رایج در بین صیادان غیرمجاز تبدیل شده است و متأسفانه بیشترین تخلف و آمار صیادان متخلفی که دستگیر می شوند مربوط به صید با این روش مخرب است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر اضافه کرد: با پایش ها و کنترل ها و پیشگیری هایی که توسط یگان های حفاظت محیط زیست از جمله یگان این اداره و جریمه هایی که در سالهای اخیر برای این دسته از متهمان در نظر گرفته شده کاهش چشمگیری در ثبت اینگونه تخلفات نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم که می تواند امیدوار کننده باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 308

به "دستگیری عاملان صید ماهی با برق در شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری عاملان صید ماهی با برق در شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید