درهای مسجدالحرام باگیت های تست هوشمند کرونا مجهز شد

به گزارش مجله میهن 128، ریاست امور مسجد الحرام و مسجد النبی شش گیت هوشمند الکترونیکی پیشرفته برای سنجش سلامتی زائران از ابتلا به ویروس کرونا در ورودی های مسجدالحرام در ماه مبارک رمضان نصب کرد.

درهای مسجدالحرام باگیت های تست هوشمند کرونا مجهز شد

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این گیت ها در شش درب ورودی ؛ باب الملک فهد، باب 94، باب جیاد، باب بلال، باب الصفا و باب السلام نصب شده اند.

همچنین در یک برنامه جدید باب بلال برای ورود روحانیون و مسئولین امور مسجدالحرام و باب الصفا برای ورود کارکنان وخادمان مسجد الحرام اختصاص یافته است.

طبق گزارش خبرگزاری واس، این گیت ها بسیار پیشرفته بوده و مجهز به اسپری ها ضد عفونی کننده بوده و دوربین های حرارتی آن دمای بدن افراد را از شش متری تشخیص می دهند.

عبدالرحمن السدیس رییس کل امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) پیشتر گفت که طی چند روز آینده امکان اقامه نماز و طواف در مسجدالحرام و مسجد النبی برای زائران فراهم خواهد شد.

این وزارتخانه بازگشایی دو مسجد مزبور را مشروط به پایبندی به اقدامات پیشگیرانه برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا تا زمان بازگشت اوضاع به روال عادی کرد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عربستان، در 24 ساعت گذشته در این کشور یک هزار و 648 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و آمار کلی شمار مبتلایان به 31 هزار و 938 نفر افزایش یافته است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 627

به "درهای مسجدالحرام باگیت های تست هوشمند کرونا مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درهای مسجدالحرام باگیت های تست هوشمند کرونا مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید