درخواست دولت هند از واتساپ: سیاست جدید حریم خصوصی را اجرا نکنید!

به گزارش مجله میهن 128، واتساپ طی هفته های گذشته به دلیل سیاست های جدید حریم خصوصی خود مورد نقدها زیادی قرار گرفته است. این اعتراضات نه تنها واتساپ را ناچار نموده که اجرای سیاست های جدید خود را به تعویق بیندازد، بلکه میلیون ها کاربر در حال مهاجرت به اپلیکیشن های سیگنال و تلگرام هستند. حالا در همین رابطه، وزیر ارتباطات هند با ارسال یک نامه به مدیرعامل واتساپ از او خواسته که سیاست موردنظر را به طور کامل کنار بگذارد.

درخواست دولت هند از واتساپ: سیاست جدید حریم خصوصی را اجرا نکنید!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

طبق این قوانین جدید، بخشی از اطلاعات کاربران با فیسبوک به اشتراک گذاشته می گردد. در ابتدا کاربران برای استفاده از واتساپ تا 8 فوریه وقت داشتند با این قوانین موافقت نمایند که حالا این مهلت تا حداقل 3 ماه دیگر تمدید شده است. در نامه ویزر ارتباطات هند در رابطه با کنار گذاشتن این سیاست برای کاربران هندی، به چندین نکته هم اشاره شده است.

به عنوان مثال در بخشی از این نامه به تفاوت رفتار واتساپ با اتحادیه اروپا نسبت به دیگر مناطق دنیا اشاره شده است؛ برای یادآوری باید بگوییم که طبق اعلام واتساپ، این سیاست جدید در اتحادیه اروپا اجرا نخواهد شد. دولت هند خواهان شفاف سازی اطلاعات جمع آوری شده از کاربران شده و همچنین به نگرانی های مربوط به خطرات و آسیب پذیری های امنیتی هم اشاره شده است.

در هند بیش از 400 میلیون نفر از واتساپ استفاده می نمایند و به همین خاطر عظیم ترین بازار برای این اپلیکیشن محسوب می گردد. همچنین باید به سرمایه گذاری 5.7 میلیارد دلاری فیسبوک بر روی عظیم ترین شرکت مخابراتی هند هم اشاره کنیم و این یعنی مخالفت با خواسته دولت هند می تواند پیامدهای جدی برای فیسبوک به همراه داشته باشد. باید ببینیم واتساپ چه واکنشی به این خواسته دولت هند نشان می دهد.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 993

به "درخواست دولت هند از واتساپ: سیاست جدید حریم خصوصی را اجرا نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دولت هند از واتساپ: سیاست جدید حریم خصوصی را اجرا نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید