درخواست بازداشت دانشجویان کره ای که از اقامتگاه سفیر آمریکا بالا رفتند

به گزارش مجله میهن 128، پلیس کره جنوبی خواهان بازداشت 9 دانشجویی شده است که از دیوار اقامتگاه سفیر آمریکا در سئول به نشان اعتراض بالا رفته اند.

درخواست بازداشت دانشجویان کره ای که از اقامتگاه سفیر آمریکا بالا رفتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پلیس کره جنوبی روز شنبه بیان کرد برای بازداشت 9 تن از دانشجویانی که از دیوار اقامتگاه هری هریس سفیر آمریکا در سئول بالا رفته اند حکم بازداشت درخواست نموده است.

روز آدینه 17 دانشجوی کره ای به نشانه اعتراض به سهم بالای مشارکت کره جنوبی در هزینه نگهداری نیرو های نظامی آمریکا در کشورشان از دیوار اقامتگاه سفیر ایالات متحده بالا رفته بودند.

گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا از کره جنوبی خواسته در توافق سال آینده مشارکت در هزینه های حضور نظامیان ایالات متحده پنج میلیارد دلار بپردازد. کره شمالی سال جاری 871 میلیون دلار پرداخت نموده است.

کره جنوبی و آمریکا قرار است دومین دور مصاحبه های مشارکت در هزینه های دفاعی را در هاوایی به زودی برگزار نمایند.

سفارت آمریکا در سئول خواهان افزایش تدابیر امنیتی برای محافظت از املاک دیپلماتیک خود شده و تاکید نموده این دومین مورد کوشش برای ورود غیرقانونی به نمایندگی های ایالات متحده در کره جنوبی طی 13 ماه گذشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مرداد ماه در حساب توئیتری خود نوشت: کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر به ایالات متحده به منظور دفاع از آن مقابل کره شمالی موافقت نموده است.

روزنامه کره ای جونگ آنگ ایلبو در گزارشی اعلام نموده بود که واشنگتن خواهان دریافت پنج میلیارد دلار به عنوان هزینه سال آینده نیرو های نظامی خود شده است؛ رقمی که بیش از پنج برابر هزینه سال گذشته به شمار می رود.

از 1991 سئول بخشی از هزینه های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را مانند استخدام شهروندان کره جنوبی توسط نیرو های آمریکایی و یا ساخت تاسیسات نظامی را متحمل شده است.

آمریکا 28 هزار و 500 نیروی نظامی در خاک کره جنوبی مستقر نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 150

به "درخواست بازداشت دانشجویان کره ای که از اقامتگاه سفیر آمریکا بالا رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بازداشت دانشجویان کره ای که از اقامتگاه سفیر آمریکا بالا رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید