خطیب زاده: در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره علت وقوع حادثه برای دیپلمات سوئیسی هستیم

به گزارش مجله میهن 128، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره علت وقوع حادثه برای دیپلمات سوئیسی هستیم، گفت: جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شده و پس از انتها آنالیز های لازم در اختیار سفارت سوئیس قرار می گیرد.

خطیب زاده: در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره علت وقوع حادثه برای دیپلمات سوئیسی هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) با ابراز تاسف از حادثه سقوط دیپلمات سوئیسی از برج کامرانیه که منجر به درگذشت وی شد، گفت: وزارت امور خارجه پس از اطلاع از این اتفاق تلخ، به وسیله مراجع قانونی ذیربط از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه پیگیر موضوع بوده است.

خطیب زاده با اشاره به این که وزارت امور خارجه طی ساعات گذشته در ارتباط با سفارت سوئیس در تهران بوده، اضافه کرد: در مورد علت وقوع حادثه، در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات توسط مقامات ذیصلاح هستیم.

خطیب زاده در ادامه گفت: جسد متوفی برای آنالیز های لازم به پزشکی قانونی منتقل شده و پس از سرانجام یافتن آنالیز های لازم در اختیار سفارت سوئیس در تهران قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه از دیدارهای امروز سفیر سوئیس در تهران با مسئولان ذیربط در وزارت امور خارجه و گفتگو در مورد جوانب مختلف موضوع اطلاع داد و اضافه کرد: وزارت امور خارجه در چارچوب مفاد کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، کلیه اقدامات لازم و همکاری های ضروری را در این مورد انجام خواهد داد.

به گزارش فارس، روز گذشته در پی انتشار خبر درگذشت یکی از کارکنان سفارت سوئیس در تهران (دبیر اول سفارت)، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این خبر ضمن ابراز تسلیت اعلام نمود: موضوع به وسیله مراجع ذیصلاح در دست آنالیز بوده و نتیجه تحقیقات متعاقبا اعلام خواهد شد. (اینجا بخوانید)

پیش از این مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از درگذشت دبیر اول سفارت سوئیس در تهران بر اثر سقوط از یکی از برج های تهران در منطقه کامرانیه اطلاع داد و مطرح نمود: هنوز تعیین نیست که دلیل فوت وی خودکشی بوده یا حادثه.

وزارت خارجه سوئیس نیز دیروز این خبر را تایید کرد و آن را حادثه خواند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1271

به "خطیب زاده: در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره علت وقوع حادثه برای دیپلمات سوئیسی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره علت وقوع حادثه برای دیپلمات سوئیسی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید