خبرنگاران گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار منجر به کشف گورهای قدیمی شد

به گزارش مجله میهن 128، سنندج - خبرنگاران - در پی گودبرداری و خاکبرداری از یک قطعه زمین برای ساخت واحد مسکونی، در شهر بیجار منجر به کشف تعدادی گور قدیمی شد.

خبرنگاران گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار منجر به کشف گورهای قدیمی شد

جهت دریافت خدمات طراحی آلاچیق مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، عصر دوشنبه وقتی کارگران در حال گودبرداری در این زمین بودند تعدادی قبر که به صورت جدا از هم و در فاصله تعیین که نشان می دهد در یک نظم و با شرایط شرعی دفن شده اند، کشف شد.

در پیگیری های اولیه و گفت و گو با ساکنین محله، بعضی از وجود قبرستان در این محل بی اطلاع بودند اما تعدادی مدعی بودند بزرگان قوم خود را 60 تا 70 سال قبل اینجا دفن نموده اند.

بدنبال کشف این قبور و بیرون افتادن تعدادی استخوان و جمجمه انسان، عملیات ساختمانی این واحد مسکونی متوقف شد.

خبرنگار خبرنگاران برای اطلاع دقیق از این موضوع و اینکه چه تدابیری برای حل آن از سوی مسوولان اتخاذ می گردد با فرماندار، رییس اداره اوقاف و امور خیریه که متولی قبرستان هاست و رییس اداره مسکن و شهرسازی تماس گرفت که مقرر شد جلسه ای روز سه شنبه برگزار و اقدامات لازم اتخاذ گردد.

کارگران شاغل در این پروژه ساختمانی به بهانه عدم حضور مالک به خبرنگار خبرنگاران اجازه ندادند عکاسی کند با این حال چند عکس از محل مورد نظر تهیه شد و برای پیگیری موضوع، شهردار بیجار نیز در محل حضور یافت.

شهردار بیجار در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تفکیک این زمین ها سال 88 تا 90 اجرا شده و شهردار وقت، نسبت به اخذ مجوز و سایر موارد همکاری نموده که باید مدارک و مستندات آن را مجددا آنالیز کنیم.

احسان بهاری گفت: بی گمان این محل در گذشته محلی برای دفن اموات امّا نظر نهایی با آنالیز دقیق تر اعلام می گردد.

اینکه محل یک قبرستان قدیمی بوده یا یک آرامگاه خانوادگی تعیین نیست ضمن اینکه تعداد قبرهای کشف شده در این گودبرداری نیز تعیین نیست.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 714

به "خبرنگاران گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار منجر به کشف گورهای قدیمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار منجر به کشف گورهای قدیمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید