خبرنگاران نذر خون اهدای امید به زندگی و حیات دوباره برای بیماران نیازمند

به گزارش مجله میهن 128، بروجرد - خبرنگاران - نذر خون عملی پسندیده در شب های قدر است و چه بسیارند روزه دارانی که در این شب های پر برکت با اهدای قطره های خون، زندگی و امیدی دوباره به بیماران نیازمند اهدا می نمایند.

خبرنگاران نذر خون اهدای امید به زندگی و حیات دوباره برای بیماران نیازمند

اهدای خون عملی انسانی است که به بیماران احتیاجمند زندگی دوباره می بخشد، بیمارانی که احتیاج همیشگی به خون دارند و این قطره های سرخ، نجات بخش زندگی آنان است.

زندگی بسیاری از انسانها، مانند بیماران دیالیزی، هموفیلی و دیگر بیماران به اهدای خونی بستگی دارد که انسان های بخشنده با اهدا خون خود امیدی دوباره به بیماران می دهند.

بیمارانی بر تخت بیمارستان خوابیده و چشم انتظار اهدای قطره های خونی هستند تا بار دیگر امید به زندگی را در شریان های حیاتی آنها جریان یابد.

اهدانمایندگان مستمر در طول سال برای اهدای خون به بیماران احتیاجمند همواره در صحنه بخشش زندگی حضور دارند، زمستان و تابستان فرقی ندارد، هر زمانی که احتیاج به خون باشد برای اهدای خون حاضر می شوند.

ماه رمضان سراسر برکت است، هر روز و هر ساعت این ماه بندگان به هر طریقی خود را به خدا نزدیک می نمایند و انجام کارهای نیک به اوج می رسد.

یکی از اقدامات بسیار مهرورزانه در این ماه، نذر خون است، روزه داران در شب های قدر بعد از افطار برای اهدای خون اقدام می نمایند تا علاوه بر عبادت ها و زمزمه ها با پروردگار، بتوانند زندگی یک بیمار احتیاجمند به خون را نیز نجات دهند.

نذر خون هر ساله پرشورتر و با حضور بیشتر اهدانمایندگان خون برگزار می گردد، روزه داران برای اهدای زندگی به احتیاجمندان خون، فداکاران و ایثارگرانه اقدام می نمایند و قطره های سرخ را برای زندگی به بیماران هدیه می دهند.

انگار در این ماه برای انجام کارهای خیر، همه کوشش می نمایند تا گوی سبقت را از هم بگیرند، یاری معیشتی به احتیاجمندان، اهدای خون، دستگیری از مستمندان، سرپرستی ایتام از کارهایی است که در این ماه صورت می گیرد.

نجات جان انسانها بسیار لذت بخش است، انسانهایی که می توان با اهدای خون به آنها در این ماه پر خیر و برکت، اجرا و پاداش بسیاری از برای ره توشه خود فراهم کنیم.

یکی از اهدا نمایندگان مستمر خون در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هر چند ماه یکبار برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون بروجرد مراجعه می کنم و برای رضای خدا خون خود را اهدا می کنم.

حجت معظمی اضافه نمود: بعد از اهدا خون بسیار سرزنده و شاد هستم و از زندگی خود لذت می برم زیرا قطره های خون من زندگی دوباره را به یک انسان دیگر می بخشد.

وی گفت: خون یک امر پسندیده است که می تواند بذر مهربانی را در جامعه پراکنده کند و کسانی که توان این کار را دارند از اهدا خون خود دریغ ننمایند زیرا خداوند در پاداش اهدا خون سلامتی و سرزندگی را هدیه می دهد.

وی بیان نمود: عمل پسندیده نذر خون در شب های پر فیض قدر اقدامی زیبا است که چند سالی است انجام می گردد و من نیز نوبت اهدا خون را طوری تنظیم نموده ام که در شب قدر آن را انجام دهم زیرا هر عملی ثواب و خیری در ماه مبارک رمضان مخصوصا شب های قدر مضاعف می باشد.

سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: پایگاه انتقال خون بروجرد علاوه بر فعالیت معمولی در سه شیفت کاری تا ساعت 24 در شب های ماه مبارک رمضان در دومین شب قدر شب 21 ماه مبارک رمضان و شب شهادت امیر المومنین(ع) در پایگاه انتقال خون خیابان صفا پذیرای مردم خواهد بود.

علی شجاعی اضافه نمود: پایگاه انتقال خون خیابان صفا در شب 21 رمضان از ساعت 20 الی 24 فعالیت خواهد داشت و شهروندان بروجردی برای اهدا خون می توانند مراجعه نمایند.

وی گفت: در حال حاضر به همه گروههای خونی احتیاج داریم و روزه داری برای اهدا خون مانعی ندارد.

وی بیان نمود: روزه داران بعد از افطار می توانند برای اهدا خون مراجعه نمایند و بعد از اهدا خون تا سحر از مایعات بیشتری استفاده نمایند.

سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم از مبتلا شدن به این بیماری گفتنی است که کلیه مراحل اهدا خون در محیطی کاملا استریل و ضد عفونی شده برای هر فرد انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 638

به "خبرنگاران نذر خون اهدای امید به زندگی و حیات دوباره برای بیماران نیازمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نذر خون اهدای امید به زندگی و حیات دوباره برای بیماران نیازمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید