خبرنگاران سامانه های نظارت مرزی در آستارا به روزرسانی می شود

به گزارش مجله میهن 128، آستارا - خبرنگاران - سرپرست فرمانداری بندر مرزی آستارا قاچاق کالا را مخل اقتصاد دانست و به روزرسانی و تقویت سامانه های کنترل و نظارت مرزی گمرکات این شهرستان را برای مقابله با هرگونه حمل و نقل غیرمجاز خواستار شد.

خبرنگاران سامانه های نظارت مرزی در آستارا به روزرسانی می شود

رضا جمشیدی ظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا گفت: خوشبختانه در مرزهای زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان، رونق صادرات و حمل و نقل مرزی را شاهد هستیم اما در مقابل آن باید با کوچکترین محموله قاچاق و عوامل آن مقابله شود.

وی در این راستا بر استمرار و تقویت برنامه های گشت و کنترل مرزی و تسریع دستگاه قضایی در بررسی و صدور احکام پرونده های قاچاق کالا تاکید کرد و همکاری بیشتر دستگاه های مسئول را در این زمینه ضروری دانست.

سرپرست فرمانداری آستارا از مسئولان امر خواست با مصادیق قاچاق سوخت و دام، با جدیت برخورد کنند و پلاک گذاری دام برای مدیریت حوزه دامداری و دامپروری در شهرستان ادامه یابد.

رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی آستارا در این جلسه، مرز این شهرستان را به دلیل نبود قاچاق سوخت، از پاک ترین مرزها دانست و از تداوم بررسی باک خودروهای تردد مرزی از نظر استاندارد و حجم باک ها خبر داد.

محمد علیاری افزود: یک یا دو خودروی خارجی دارای باک غیراستاندارد در آستارا مشاهده و با توجه به احتمال قاچاق سوخت با آنها، از خروج آن وسایل نقلیه از مرز آستارا جلوگیری کرده ایم.

ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز گفت: بیش از پنج هزار راس دام را برای مدیریت این حوزه، پلاک گذاری کرده ایم و دامداران از خدمات این اداره نظیر نهاده های دامی استفاده می کنند.

پشنگ دلاوری مسئول دایره حقوقی اداره کل گمرک آستارا نیز از تشکیل 47 پرونده قاچاق کالا در سال جاری در این اداره کل و ارجاع آنها به مراجع قضایی برای رسیدگی و صدور احکام محکومیت خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم صادرات و واردات ایران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 734

به "خبرنگاران سامانه های نظارت مرزی در آستارا به روزرسانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه های نظارت مرزی در آستارا به روزرسانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید