خبرنگاران توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در شبکه شاد البرز

به گزارش مجله میهن 128، کرج - خبرنگاران- رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش البرزگفت: توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در بستر شبکه شاد مدارس این استان ارائه می گردد.

خبرنگاران توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در شبکه شاد البرز

رضا طارمی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه توصیه های تغذیه ای توسط مراقبین سلامت مدارس البرز برای دانش آموزان، والدین و فرهنگیان درشبکه شاد بارگذاری می گردد، اضافه نمود: باتوجه به شرایط کرونایی جامعه وماه مبارک رمضان، ضروری است روزه داران با داشتن تغذیه صحیح در این دوران، سیستم ایمنی بدن خود را جهت پیشگیری از ابتلای احتمالی به این بیماری بالا ببرند.

وی بیان داشت: تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان مانند سایر اوقات به معنی رعایت 2 اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی است و باید با استفاده کافی از گروه های اصلی غذایی از کم خوری و پرخوری در این ایام جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه این توصیه ها به منظور بالابردن سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونایی ارائه می گردد، اظهار داشت: بهتر است هنگام پخت غذاهای مصرفی در وعده افطار و سحر از روش های بخارپز و آب پز به جای سرخ کردن استفاده گردد.

طارمی ادامه داد: خانواده ها به تغذیه فرزندانشان که برای نخستین بار به عرصه فریضه روزه داری ورود نموده اند، توجه ویژه نمایند.

وی توضیح داد: دانش آموزان در وعده سحری غذاهای مقوی مانند تخم مرغ و خرما مصرف نمایند تا طی روز احساس گرسنگی ننمایند.

وی اضافه نمود: نوجوانان در سحری میوه های آبدار مانند هندوانه و سبزیجات از جمله کاهو مصرف نمایند تا طی روز دچار تشنگی نشوند.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش البرز به دانش آموزان روزه دار به خصوص روزه اولی ها توصیه کرد که بین وعدهای افطار تا سحر به تدریج، آب به مقدار کافی بنوشند وسعی ننمایند آب فراوانی را در سحر استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه غذا خوردن سریع و با عجله، سبب اختلال در سیستم گوارشی می گردد،اضافه نمود: روزه داران با فرصت کافی و با آرامش سحری را میل نمایند.

طارمی از والدین درخواست کرد: خواب فرزندان به خصوص روزه اولی ها را طوری تنظیم نمایند تا سحری بیدار شوند و همچنین وقت کافی برای صرف این وعده غذایی داشته باشند.

وی گفت: روزه داران باید درافطار و سحر از تمام گروه های غذایی مانند لبنیات، میوه ها و سبزی، نان ها و غلات سبوسدار، گوشت ها وپروتئین ها استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: این توصیه ها در قالب عکس نوشته، پیغام نوشتاری، فیلم کوتاه و برشور تهیه و در شبکه شاد کانال معاونت تربیت بدنی و سلامت بارگذاری می گردد.

استان البرز 473 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1195

به "خبرنگاران توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در شبکه شاد البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در شبکه شاد البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید