خبرنگاران احتمال تأیید صلاحیت شماری دیگر از داوطلبان وجود دارد

به گزارش مجله میهن 128، کرج-خبرنگاران- مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز با اشاره به جلسه مشترک اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها ، گفت: با توجه به فضای مثبت هیات عالی نظارت، احتمال اینکه تعداد قابل توجهی از داوطلبان رد صلاحیت شده احراز صلاحیت شوند، وجود دارد.

خبرنگاران احتمال تأیید صلاحیت شماری دیگر از داوطلبان وجود دارد

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی استانداری البرز، محمد کردی در مورد فرایند احراز صلاحیت ها در البرز و موضوع رد صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی و هیئت های نظارت شهرستان ها اضافه نمود: طی روزهای اخیر یک نشست با حضور استاندار البرز و اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان برای این مساله برگزار گردید.

وی گفت: در این جلسه فضای تعاملی بسیار خوبی با تأکید عزیزاله شهبازی استاندار البرز و نمایندگان استان برای آنالیز قانونمند صلاحیت ها و بسترسازی در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه وجود داشت.

وی اضافه نمود: در این جلسه بر موضوع آنالیز صلاحیت ها با رعایت قانون و بدون اعمال سلائق سیاسی و فصل الخطاب بودن نظر مراجع چهارگانه و لزوم حفظ آبروی داوطلبان تأکید شد.

کردی با بیان اینکه در استان البرز در مجموع یک هزار و 919 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کردند که از این تعداد صلاحیت حدود 25 درصد توسط هیات های اجرایی و نظارت شهرستان ها احراز نشد گفت: حدود 2سوم داوطلبان رد صلاحیت شده اعتراض خود را به هیات عالی نظارت استان اعلام نموده اند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در هیات عالی نظارت رویکرد مثبتی نسبت به احراز صلاحیت ها وجود دارد و البته حساسیت های محلی نیز کمتر و تاکید نیز بر رعایت قانون و عدم دخالت سلائق سیاسی است، با حوصله به اعتراض ها رسیدگی می گردد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری البرز با بیان اینکه نتیجه نهایی 22 اردیبهشت ماه معین خواهد شد ، اضافه نمود: البته برای شهرهای بالای 200 هزار نفر که شامل کرج و فردیس می گردد یک فرصت دیگر نیز وجود دارد تا داوطلبان اگر پس از آنالیز هیات عالی نظارت استان به فرایند احراز صلاحیت خود اعتراض داشتند، موضوع را به هیات عالی نظارت کشور نیز اعلام نمایند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد ماه برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1231

به "خبرنگاران احتمال تأیید صلاحیت شماری دیگر از داوطلبان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال تأیید صلاحیت شماری دیگر از داوطلبان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید