خبرنگاران اجرای 200 سازه آبخیزداری در همدان سال جاری شروع شده است

به گزارش مجله میهن 128، همدان- خبرنگاران- معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: عملیات اجرایی 200 سازه عظیم و کوچک آبخیرداری سال جاری در 15 حوزه آبخیز این استان شروع شده است که تا به امروز به طور میانگین 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

خبرنگاران اجرای 200 سازه آبخیزداری در همدان سال جاری شروع شده است

محمد مهدی آرتیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 20 میلیارد تومان برای اجرای طرح های این حوزه در 15 حوزه آبخیز استان اختصاص یافته است که با توجه به پیگیری های اجرا شده در آینده نزدیک این اعتبار مصوب به 30 میلیارد تومان می رسد.

وی اضافه نمود: برنامه های آبخیزداری سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی شامل اقدامات مکانیکی، بیو مکانیکی و بیولوژیکی، آموزش، ترویج و جلب مشارکت های مردمی و تسهیل گری اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و گشت مراقبت از عرصه های منابع طبیعی است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: بخش زیادی از این طرح ها بیش از 50 درصد پیشرفت دارند که در صورت مساعد بودن شرایط جوی به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

آرتیمانی با بیان اینکه مجموع مساحت طرح های در دست اجرا در 15 حوزه آبخیز این استان 165 هزار هکتار است گفت: طرح های آبخیزداری با توجه به شرایط مناطق با اولویت اجرا می گردد و اولویت این اداره کل تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های واقع در مناطق بحرانی است.

وی گفت: 38 میلیارد تومان سال گذشته برای اجرای طرح های آبخیزداری استان همدان اختصاص یافت که 100 درصد این اعتبار تخصیص یافته است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان اجرای عملیات بیولوژیکی و تغذیه منابع آبی و کنترل میزان رسوب و فرسایش در حوزه های آبخیز را از دیگر شاخص هایی گفت که در انتخاب حوزه ها مورد توجه قرار می گیرد.

آرتیمانی ادامه داد: کنترل سیل، بالا بردن میزان مشارکت های مردمی ساکن در نواحی مورد انتظار و تقویت پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی از شاخص های طرح های آبخیزداری است.

وی گفت: آبخیزداری مدیریت پایدار سرزمین است که با کمترین هزینه و بازدهی سریع نقش موثری در حفظ منابع پایه آب و خاک و رونق تولیدات کشاورزی و بهبودکسب و کار دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 868

به "خبرنگاران اجرای 200 سازه آبخیزداری در همدان سال جاری شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای 200 سازه آبخیزداری در همدان سال جاری شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید