توقف شیب نزولی کرونا در یک هفته اخیر تهران ، 197 بیمار جدید طی یک روز

به گزارش مجله میهن 128، استاندار تهران با بیان اینکه حدود 600 نفر از بیماران کرونایی این استان در بخش ویژه هستند، از توقف شیب نزولی آمار بیماران و میزان مرگ و میر تهران در یک هفته اخیر خبر داد.

توقف شیب نزولی کرونا در یک هفته اخیر تهران ، 197 بیمار جدید طی یک روز

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به آخرین شرایط شیوع کرونا در استان تهران گفت: در یک هفته اخیر آمار بیماران و میزان مرگ و میر در استان تهران ثابت بوده و شیب نزولی که تا 8 خرداد داشتیم متوقف شده و از 8 خرداد تا 17 خرداد یعنی بیش از یک هفته آمارها ثابت مانده است که نشان می دهد باید مراقبت های بهداشتی و نظارت ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشایی بسیاری از فعالیت ها از جمله آموزشگاه های هنری و فعالیت تورهای گردشگری داخلی، برگزاری نماز جمعه در مناطق زرد، الزامات و نظارت ها برای هر یک از واحدها و صنوفی که بازگشایی می شوند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار تهران تأکید کرد: از مسئولان درخواست داریم نسبت به پیاده سازی دقیق پروتکل های بهداشتی اقدام کنند و وزارت بهداشت و دستگاه های ناظر نیز اقدامات نظارتی را با دقت انجام دهند.

محسنی بندپی با اشاره به اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت اگر طرح ترافیک باعث تجمع بیش از حد در حمل و نقل عمومی شود مورد بازنگری قرار می گیرد، از اینرو درخواست ما از حمل و نقل و ترافیک شهرداری این است که ضمن کنترل و نظارت، الزامی شدن استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی سپس بیان نمود: امید است که در بعد اقتصادی و جهش تولید نیز اقدامات موثر پیگیری شود و در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا نیز با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی پیک دوباره کرونا در استان تهران را شاهد نباشیم.

استاندار تهران با اشاره به تغییر شعار سازمان جهانی بهداشت از در خانه می مانیم به آگاه می مانیم تاکید کرد: تا به امروز علائم و پیش فرض هایی که در مورد بیماری کرونا وجود داشته، دچار برخی تغییرات شده بنابراین باید به زندگی با این ویروس عادت کنیم و زندگی آگاهانه و هوشیارانه با رعایت و مراقبت های دقیق بهداشتی را در پیش گیریم.

محسنی بندپی با اشاره به آخرین شرایط اقدامات اجرا شده نسبت به بیماران کرونایی در استان تهران ادامه داد: از 8 صبح 15 خرداد تا 8 صبح 16 خرداد 197 مورد بیمار جدید و هفت فوتی گزارش شده و 161 نفر نیز ترخیص شدند، در مجموع 2500 تخت آی سی یو در استان تهران در نظر گرفته شده که حدود 600 نفر از بیماران کرونایی در بخش ویژه هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 655

به "توقف شیب نزولی کرونا در یک هفته اخیر تهران ، 197 بیمار جدید طی یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف شیب نزولی کرونا در یک هفته اخیر تهران ، 197 بیمار جدید طی یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید