توضیحات غریب آبادی درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش مجله میهن 128، نماینده ایران درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت:براساس این گزارش، میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران تا 3 نوامبر، 372.3 کیلوگرم اعلام شده است.

توضیحات غریب آبادی درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی از انتشار گزارش جدید آژانس از راستی آزمایی اجرای برجام اطلاع داد.

غریب آبادی گفت: برابر این گزارش، فعالیت های راستی آزمایی آژانس درخصوص برجام از 16 ژانویه 2016 تاکنون ادامه دارد. این گزارش همچنین می افزاید که ایران غنی سازی UF6 را در فردو شروع نموده و سطح غنی سازی ایران نیز به چهار و نیم درصد رسیده است. میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نیز تا تاریخ 3 نوامبر، 372.3 کیلوگرم اعلام شده است.

سفیر کشورمان اضافه کرد: گزارش آژانس، همچنین اذعان می دارد که ایران سانتریفیوژهای جدید را نیز برابر اعلام اخیر خود نصب نموده است.

نماینده دائم کشورمان همچنین گفت این گزارش اذعان نموده که آژانس به اماکن مورد احتیاج دسترسی دارد، ایران به اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی ادامه می دهد و راستی آزمایی عدم انحراف مواد و فعالیت های اظهارشده در ایران، ادامه دارد.

به گزارش فارس، ایران در گام چهارم کاهش تعهدات برجامی 15 آبان ماه در حضور بازرسان آژانس گازدهی به چهار زنجیره 174 تایی IR1 در تاسیسات غنی سازی فردو را شروع کرد.

بر طبق برجام مقرر شده بود که ایران تاسیسات فردو را به یک مرکز هسته ای، فیزیک و فناوری تبدیل کند و تعداد 1044 ماشین IR1 در قالب شش آبشار 174 تایی در یک بال در تاسیسات فردو باقی ماند. مقرر شد دو زنجیره 174 تایی شامل 348 ماشین IR1 اقدام به فراوری ایزوتوپ پایدار نمایند. از روز چهارشنبه 15 آبان گازدهی به چهار زنجیره 174 تایی مشتمل بر 696 سانتریفیوژ IR1 شروع شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 219

به "توضیحات غریب آبادی درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات غریب آبادی درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید