توئیت سفیر چین در واکنش به اقدامات تهران در پی شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله میهن 128، سفیر چین در ایران مطرح نمود: امیدوارم همگان توجه داشته باشند که سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه نمی کند محدودیت های سفر یا تجارت با چین را اعمال نمایند.

توئیت سفیر چین در واکنش به اقدامات تهران در پی شیوع ویروس کرونا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، چانگ هوا سفیر چین در تهران در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور و اقدامات اجرا شده در بعضی کشورها در مورد محدودیت سفر به چین و تجارت با این کشور در صفحه توئیترش نوشت: امیدوارم همگان توجه داشته باشند که: سازمان بهداشت دنیای به کشورها توصیه نمی کند محدودیت های سفر یا تجارت با چین اعمال نمایند.

سازمان بهداشت دنیای شامگاه دیروز پنجشنبه دهم بهمن ماه و در پی شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری دنیای اعلام نمود ولی سازمان مذکور به ممنوعیت تجارت با چین و سفر به این کشور که منشأ ویروس کشنده کروناست، توصیه نکرد.

در پی شیوع این ویروس در ووهان چین و انتشار آن در بعضی شهرهای دیگر چین و مشاهده نمونه هایی از از ابتلای افراد به ویروس مذکور در سایر نقاط دنیا، بعضی کشورها به خاطر نگرانی از شیوع این ویروس، پروازهای خود به چین را متوقف نموده و کنترل ها در مرزها را تشدید نموده اند. فرانسه، ترکیه، انگلیس و مصر از جمله این کشورها هستند.

بر اساس آخرین آماری که از افراد مبتلا به کرونا منتشر شده، 170 تن در چین کشته شده و بیش از 7700 تن دیگر به این ویروس آلوده اند. هم اکنون 15 کشور در سطح دنیا با این ویروس درگیر هستند و آمار آن در آمریکا به 8 فرد مبتلا رسیده است.

مقامات چین همچنین کوشش دارند با اعمال محدودیت هایی از قبیل قرنطینه کردن ساکنان این شهر و ممنوعیت آمد و شد غیر ضروری، آن را کنترل نمایند.

گفتنی است در همین خصوص نیز سعید نمکی وزیر بهداشت ایران امروز در توئیترش نوشت: در نامه ای از آقای دکتر دنیاگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی(هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری گردد، همچنین تمام پایگاه های بهداشتی در تمام ورودی های کشور از شروع شیوع کرونا در حال آماده باش کامل هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 303

به "توئیت سفیر چین در واکنش به اقدامات تهران در پی شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت سفیر چین در واکنش به اقدامات تهران در پی شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید