تحریم های سال 2020 تأثیر اضافه ای بر اقتصاد ایران نخواهد داشت

به گزارش مجله میهن 128، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: تخمین زده می گردد تحریم هایی که در سال گذشته اعمال و در امسال سخت تر شد، سال آینده تأثیر اضافه ای بر اقتصاد ایران نداشته باشد.

تحریم های سال 2020 تأثیر اضافه ای بر اقتصاد ایران نخواهد داشت

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران،صندوق بین المللی پول بیان کرد ایران سال آینده برای متعادل نگه داشتن بودجه اش به نفت بشکه ای 194.6 دلار احتیاج دارد.

صندوق بین المللی پول طی گزارشی بیان کرد انتظار می رود ایران که یکی از اعضای اصلی سازمان کشور های صادرنماینده نفت (اوپک) است، در امسال میلادی 4.5 درصد و در سال آینده 5.1 درصد کسری اقتصادی داشته باشد.

طبق شاخص بین المللی نفت خام برنت در روز آدینه تنها 62 دلار در هر بشکه معامله شد.

پس از بسته شدن قرارداد برجام در 2015 و سرانجام یافتن تحریم هایی که سه سال پیش به خاطر برنامه اتمی این کشور بر آن اعمال شده بود، ایران شاهد افزایش درآمد های نفتی خود بود.

ولی تحریم های جدیدی که دونالد ترامپ پس از بیرون رفتن از برجام در 2018 وضع کرد، بدترین تحریم های اعمال شده از طرف واشنگتن بود.

صندوق بین المللی پول در این گزارش نوشت انتظار می رود اقتصاد ایران در امسال میلادی 9.5 درصد کوچکتر گردد، در حالی که قبلاً 6 درصد تخمین زده شده بود، ولی پیش بینی می گردد رشد فراوری ناخالص داخلی این کشور در سال آینده ثابت بماند.

جهاد آزور، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: تخمین زده می گردد تحریم هایی که در سال گذشته اعمال و در امسال سخت تر شد، سال آینده تأثیر اضافه ای نداشته باشد.

کاهش ارزش ارز ایران پس از وضع دوباره تحریم ها تجارت خارجی ایران را مختل نموده و تورم سالانه آن را افزایش داده است. صندوق بین المللی پول پیش بینی می نماید تورم ایران در امسال میلادی 35.7 درصد و در سال آینده 31 درصد باشد.

آزور گفت: مقامات ایران باید نرخ تبادل رسمی ارز را با نرخ بازار یکی نمایند تا تورم کنترل گردد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی می نماید صادرات کالا ها و خدمات ایران در امسال میلادی تا 60.3 میلیارد دلار کاهش یابد در حالی که این رقم در سال گذشته 103.2 میلیارد دلار بود و احتمالاً در 2020 هم تا 55.5 میلیارد دلار پایین می آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 178

به "تحریم های سال 2020 تأثیر اضافه ای بر اقتصاد ایران نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های سال 2020 تأثیر اضافه ای بر اقتصاد ایران نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید