بیانیه مشترک آمریکا و اروپا: از اقدامات ایران نگرانیم

به گزارش مجله میهن 128، تهران (پانا) - آمریکا و اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی بر ضرورت برطرف تحریم های ضدایرانی برای احیای برجام تاکید کردند.

بیانیه مشترک آمریکا و اروپا: از اقدامات ایران نگرانیم

با ما سفر کنید و با تور اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، آمریکا و اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بیانیه مشترک خود آورده اند: ما قصد داریم تا برای مقابله با اشاعه سلاح های کشتار جمعی همکاری کنیم. ما بر حمایت خود بر کوشش های مداوم دیپلماتیک و مذاکرات در وین که هدف شان تسهیل بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین اجرای کامل و موثر اجریای توافق توسط ایران و آمریکا است، تاکید می کنیم.

اتحادیه اروپا و آمریکا در ادامه بیانیه مشترک خود نوشته اند: ما نگرانی جدی درخصوص اقداماتی که ایران در مغایرت با برجام اتخاذ نموده داریم. ایالات متحده و اتحادیه اروپا می دانند که در کنار اجرای کامل و موثر تعهدات برجامی توسط ایران، برطرف تحریم ها نیز بخش ضروری در برجام است.

در انتهای بیانیه آمده است: برجام همچنان برای اطمینان حاصل کردن از صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای ایران و حفظ معماری عدم اشاعه هسته ای جهانی حیاتی است.

مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات از ماه گذشته برگزار شده است.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1292

به "بیانیه مشترک آمریکا و اروپا: از اقدامات ایران نگرانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک آمریکا و اروپا: از اقدامات ایران نگرانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید