بارش باران در 8 استان شدت می گیرد، افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر

به گزارش مجله میهن 128، ضیاییان گفت:براساس نقشه های هواشناسی، امروز بارش باران در 8 استان کشور شدت می گیرد.

بارش باران در 8 استان شدت می گیرد، افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار ، درباره آخرین وضع آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه های هواشناسی، طی 2 روز آینده سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه جنوبی البرز و سواحل دریای خزر فعال است و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف می گردد.

وی اضافه نمود: امروز در استان های لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، شرق خوزستان، شمال بوشهر، لرستان و البرز غربی بارش شدت می گیرد.

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور کاسته می گردد، اعلام کرد: براین اساس در مناطقی از شمال شرق، جنوب و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی طی روز پنج شنبه از سمت شمال غرب به کشور اطلاع داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی در شمال غرب برای مناطقی از سواحل دریای خزر، دامنه جنوبی البرز، شمال غرب و بخش هایی از شمال شرق کشور بارش برف و باران و کاهش دما پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: روز آدینه با فعالیت این سامانه علاوه بر مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه جنوبی البرز و بخش هایی از شمال شرق کشور بارش باران به جنوب غرب، غرب و جنوب کشیده می گردد.

ضیاییان با بیان اینکه فردا دمای هوا در سواحل دریای خزر 4 تا 6 درجه افزایش می یابد، گفت: این در حالی است که طی روز های پنج شنبه و آدینه دما 5 تا 10 درجه کاهش می یابد.

این مقام مسئول در خاتمه با بیان اینکه روز شنبه بارش در نیمه غربی کشور افزایش می یابد، توضیح داد: فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور موجب بارش باران و برف در دامنه های مرکزی، شمال زاگرس و رگبار و رعد و برق شدید در مناطق مستعد و تگرگ در جنوب و جنوب غرب می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 250

به "بارش باران در 8 استان شدت می گیرد، افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در 8 استان شدت می گیرد، افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید