انتقاد گوترش از ترامپ و توصیه به اتحاد در مقابل کرونا

به گزارش مجله میهن 128، دبیرکل سازمان ملل در انتقادی ضمنی از رئیس جمهوری آمریکا که اتهاماتی را متوجه سازمان جهانی بهداشت نموده بود، دعوت به اتحاد نموده و گفته است، هنوز زمان عبرت دریافت از عملکرد سازمان جهانی بهداشت در مقابله با ویروس کووید- 19 نرسیده است.

انتقاد گوترش از ترامپ و توصیه به اتحاد در مقابل کرونا

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم چاپ لندن، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: پس از عبور از اپیدمی این ویروس زمان انجام آنالیز جامع خواهد بود اما الآن زمان مناسبی نیست، اکنون زمان اتحاد است تا جامعه دنیای با همبستگی یکدیگر برای مقابله با این ویروس و پیامدهای ویرانگر آن کوشش کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل رویکردش در برخورد با این بحران به شکل گسترده مورد انتقاد قرار گرفته، سازمان بهداشت دنیای را به اقدام کند در این زمینه متهم کرد.

ترامپ گفت: سازمان بهداشت دنیای واقعا شکست خورده است، این سازمان می توانست چند ماه قبل اقدام کند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به توصیه های قبلی سازمان بهداشت دنیای درباره عدم توقف سفرهای بین المللی جهت مقابله با این ویروس که ابتدا در چین دیده شد، گفت: چرا سازمان مذکور چنین توصیه های اشتباهی کرد؟

گوترش گفت: سازمان بهداشت دنیای در خط مقدم است و به کشورهای عضو و مردم آنها به ویژه کشورهای ضعیف تر هدایت نموده و تجهیزات و خدماتی برای نجات جان افراد ارائه می دهد.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت دنیای نیز روز چهارشنبه ضمن دفاع شدید از عملکرد این سازمان، از رهبران دنیا خواست از سیاسی کردن این بحران دست بردارند.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 555

به "انتقاد گوترش از ترامپ و توصیه به اتحاد در مقابل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد گوترش از ترامپ و توصیه به اتحاد در مقابل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید