انتخابات مجلس به طور کامل الکترونیکی خواهد بود؟

به گزارش مجله میهن 128، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از تصمیم جدید شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس به شکل الکترونیکی را تشریح کرد.

انتخابات مجلس به طور کامل الکترونیکی خواهد بود؟

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: یکی از مباحث مهم و اولویت دار در انتخابات مجلس، چگونگی برگزاری آن به شکل الکترونیکی است که از دوره پیشین تاکنون جلساتی پیرامون آن برگزاری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون جلسات کارشناسی میان مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شده است، گفت: در موضوع الکترونیکی کردن انتخابات مجلس، صحت، حفظ آراء رأی دهندگان و نیز امنیت آراء باید مدنظر قرار گیرد که در این جلسات به روی این موضوعات بحث و گفتگو شده است.

رئیس کمیسیون شورا های مجلس اضافه نمود: در جلساتی که اخیراً بین وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده، مقرر شد که شناسایی و احراز هویت رأی دهندگان به عنوان گام اول در الکترونیکی کردن انتخابات، در این دوره از انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار گردد.

کولیوند با تأکید بر اینکه دغدغه هایی برای الکترونیکی کردن انتخابات وجود دارد که باید با تفاهم نسبت به رفع آن ها اقدام گردد، گفت: یکی از ایراداتی که شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی کردن انتخابات وارد می نماید، امنیت و صیانت از آراء مردم است که باید با فراهم کردن زیرساخت های آن، همه جوانب آنالیز و دغدغه ها رفع گردد.

وی الکترونیکی شدن انتخابات مجلس را موجب سهولت در شمارش آراء و نیز دقت بیشتر در رأی گیری توصیف کرد و اضافه نمود: معتقدم در این امر نباید شتاب زده عمل کرد، بلکه باید زیرساخت های آن را ایجاد کنیم تا خدای ناکرده خللی در روند انتخابات و رأی مردم که به تعبیر رهبر انقلاب، حق الناس است، وارد نگردد.

رئیس کمیسیون شورا های مجلس در خاتمه اعلام کرد: در صورتی که ماحصل جلسات بین مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور برای آنالیز ابعاد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک به جمع بندی قطعی برسد، انتخابات دوره یازدهم مجلس، به طور کامل الکترونیکی برگزار خواهد شد، در غیر این صورت، این امر منتفی است.

طبق پیشنهاد وزارت کشور و موافقت شورای نگهبان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز آدینه (2 اسفند 98) به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 203

به "انتخابات مجلس به طور کامل الکترونیکی خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات مجلس به طور کامل الکترونیکی خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید