افشاگری تازه ویکی لیکس درباره سوریه

به گزارش مجله میهن 128، ایسنا نوشت: وبسایت افشاگر ویکی لیکس با انتشار چهار سند جدید، از ساختگی بودن حمله شیمیایی سال 2018 در شهر دومای سوریه پرده برداشت.

افشاگری تازه ویکی لیکس درباره سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وبسایت افشاگر ویکی لیکس با انتشار چهار سند جدید فاش کرد، اسناد درز نموده از سازمان منع تسلیحات شیمیایی نشان می دهد که اهالی شهر دوما در حومه دمشق، با گاز کلر مسموم نشده بودند.

این وبسایت با انتشار پیغامی در توییتر نوشت، چهار سند درز نموده از سازمان منع تسلیحات شیمیایی حاکی از آن است که کارشناسان حقیقت یابی که سال 2018 به منطقه دوما اعزام شدند، استفاده از گاز کلر در این شهر را بعید می دانند.

این وبسایت در ادامه آورده است، پیغام های رد و بدل شده میان اعضای این سازمان نشان می دهد که یکی از مقامات ارشد سازمان مذکور دستور داده تا بخشی از گزارش کمیته حقیقت یاب از بایگانی اسناد این سازمان حذف و تمامی آثار مربوط به تحویل، ذخیره و یا هر اثر دیگر آن از بین برود.

به دنبال ادعای حمله شیمیایی به منطقه دوما در سال 2018 ، سه کشور آمریکا ، فرانسه و انگیس بدون آن که برای تعیین شدن طرفی که حمله نموده و گزارش های بین المللی در مورد عاملان آن، دولت سوریه را متهم به انجام آن کردند و به این بهانه اقدام به حملات موشکی و هوایی به بعضی مناطق سوریه کردند.

این در حالی است که دولت سوریه در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان های بین المللی از جمله خود آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح های شیمیایی اش را نابود کرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 332

به "افشاگری تازه ویکی لیکس درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری تازه ویکی لیکس درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید