افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زنجان

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طبق آمار موجود در هفته جاری شاهد افزایش تدریجی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان هستیم ولی از لحاظ سرپایی به شرایط قبل از پیک بیماری بازگشته ایم.

افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زنجان

محمدرضا صائینی شامگاه دیروز (11 شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، در رابطه با آخرین شرایط استان زنجان از لحاظ بیماری کرونا، اظهار کرد: در هفته گذشته میانگین بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان، بین 34 الی 59 نفر و متوسط بستری این بیماران نیز 47 مورد بوده و اکنون 299 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز 865 نفر در نقاهت گاه های استان تحت مراقبت بودند و اکنون 14 نفر در این مراکز بستری هستند، اضافه نمود: تعداد کل نمونه سرولوژی آنالیز شده در استان 12 هزار و 632 مورد بود که از 17 هزار نفر نیز تست سرولوژی گرفته شده است. لازم به ذکر است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز مجموع موارد مثبت کووید - 19 در بیماران سرپایی 44 هزار و 766 مورد نمونه گرفته شده که از این تعداد، تست 13 هزار و 578 مورد مثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه از 9919 مورد بستری شده در بیمارستان های استان، تست کووید - 19 گرفته شده که 3301 نفر مثبت بوده است، توضیح داد: از 9919 مورد بستری شده، 7823 مورد کاملا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، بنابراین 80 درصد این بیماران بهبود یافته اند و اکنون 299 نفر (3 درصد) از 9919 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، در رابطه با درصد مرگ ناشی از بیماری کووید - 19 در استان زنجان، ادامه داد: از 16 هزار و 879 نفر بیمار کرونایی شناسایی شده، متاسفانه 435 مورد (حدود 2.5 درصد) بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و درصد بهبودی در موارد مثبت قطعی کووید - 19 حدود 84 درصد است.

صائینی با بیان اینکه تا به امروز 81 هزار و 100 نفر در مراکز 16 ساعته استان مورد معاینه و آنالیز قرار گرفته اند، اظهار کرد: اکنون از لحاظ بیماران سرپایی به شرایط قبل از پیک بیماری بازگشته ایم و تقریبا به ثبات نسبتی در بیماران سرپایی استان رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در هفته جاری به صورت تدریجی شاهد افزایش بستری بیماران در بیمارستان های استان بودیم، اضافه نمود: افرادی در جامعه هستند که پس از اینکه کنترل های سرپایی برای آنان صورت گرفته است، دوباره دچار علائم شدیدتری شده و بستری می شوند.

این مسئول در رابطه با شرایط شهرستان های استان از لحاظ بیماری کرونا، توضیح داد: در زنجان، موارد مثبت ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان ها در حال افزایش بوده که نیازمند آنالیز در هفته های آینده است. شدت موج کرونا در شهرستان ابهر بیش تر است، زیرا جمعیت این شهرستان کم بوده و افت و خیزها نیز با شدت بیشتری اتفاق می افتد و شهرستان خدابنده در شرایط پایداری واقع شده است و شاهد بهتر شدن اوضاع هستیم، اما باید منتظر شرایط در هفته های آینده بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه شهرستان های خرم دره، ابهر و زنجان در شرایط قرمز و شهرستان سلطانیه در شرایط نارنجی قرار دارند، ادامه داد: اکنون شاهد ثبات خوبی از لحاظ شیوع بیماری کرونا در شهرستان طارم هستیم و شرایط این شهرستان سفید است، شهرستان ماه نشان در موارد مثبت شاهد ثبات و موارد بستری مشکوک کرونا در حال افزایش بوده ولی اکنون در شرایط زرد واقع شده است و شهرستان ایجرود نیز از لحاظ موارد مثبت کرونا فعلا دارای ثبات است.

صائینی ضمن قدردانی از مردم و هیئت های مذهبی استان برای رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم، اظهار کرد: رعایت استفاده از ماسک توسط خادمان هیئت های مذهبی و مسئولان استان 85 درصد، شاخص رعایت استفاده از ماسک توسط عزاداران 73 درصد و رعایت فاصله گذاری در هیئت های مذهبی 71 درصد بوده است. مردم باید بدانند رعایت پروتکل ها ضامن سلامت جامعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 804

به "افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید