افزایش آزار و اذیت مسلمانان هند پس از شیوع کرونا

به گزارش مجله میهن 128، پس از شیوع ویروس کرونا در هند و تشدید شایعات مبنی بر شیوع این ویروس توسط مسلمانان این کشور، آزار و اذیت مسلمانان هند افزایش یافته است.

افزایش آزار و اذیت مسلمانان هند پس از شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حافظ محمد نصیرالدین یکی از مسلمانان هند است. وی می گوید یکی از افسران پلیس هند به دلیل اینکه نصرالدین مسلمان بوده، وی را مورد حمله قرار داده و مسلمانان هند را مقصر شیوع ویروس کرونا در هند دانسته است. این مسلمان به دلیل شدت جراحات حدود نیم ساعت در کنار خیابان دراز کشیده بود.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، نصیرالدین که 44 سال دارد، برای دریافت سبزیجات به منزل یکی از دستانش در حمن آباد در ایالت کارناتاکا در جنوب هند رفته بود که پلیس وی را که سوار اسکوتر خود بود متوقف می نماید.

نصیرالدین می گوید وسایل نقلیه دیگر در خیابان در حال حرکت بودند اما پلیس من را به دلیل دینم متوقف کرد.

وی گفت: من یک امام (جماعت) هستم و بنابراین لباس های مسلمانان را به تن می کنم و ریش های بلندی دارد. پلیس آغاز به کتک زدن من کرد و گفت که به خاطر من و کیشانم این بیماری در حال گسترش است.

نصیرالدین تنها مورد در هند نمی باشد. در حالی که شیوع ویروس کرونا در هند در حال افزایش است، بعضی از مسلمانان این کشور که حدود 200 میلیون از جمعیت 1.3 میلیارد نفری این کشور را تشکیل می دهند هدف حملات اسلام هراسانه در خیابان ها و رسانه های اجتماعی قرار گرفته و آنها را مقصر شیوع ویروس کرونا در هند می دانند.

به طور مثال، در دهلی نو پایتخت هند، افراد داوطلب در حال توزیع بسته های مواد غذایی به خانوادهای مسلمانی هستند که به دلیل هراس از آزار و اذیت پلیس از منازلشان بیرون نمی آیند.

در ایالت پنجاب نیز، مسلمانانی که در زمینه فراوری شیر فعالیت دارند گفته اند که توسط روستایی ها مورد تهدید قرار گرفته و منازلشان توسط پلیس مورد حمله قرار گرفته است و مردم نیز از خرید محصولات آنها هراس دارند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 596

به "افزایش آزار و اذیت مسلمانان هند پس از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آزار و اذیت مسلمانان هند پس از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید