اعلام آمادگی مجدد سعد الحریری برای نخست وزیری دولت جدید لبنان

به گزارش مجله میهن 128، سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان از احتمال نامزدی خود برای نخست وزیری دولت جدید ین کشور خبر داد.

اعلام آمادگی مجدد سعد الحریری برای نخست وزیری دولت جدید لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ام تی وی، ، سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان روز گذشته اظهار داشت، احتمالا برای نخست وزیری دولت جدید لبنان نامزد شود تا از سقوط اقتصادی کشورش در پی انفجار مهیب بندر بیروت جلوگیری کند.

وی به این شبکه گفت: من نامزد هستم... سعد حریری در را به روی تنها امید در لبنان برای سقوط اقتصادی نمی بندد.

الحریری از آمادگی خود برای تماس های سیاسی در هفته جاری خبر داد به این شرط که تمام گروههای سیاسی بر سر برنامه ای که با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بررسی شد، همچنان توافق داشته باشند.

سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان در بخش دیگری از سخنانش درباره خطر وقوع جنگ داخلی در لبنان و فروپاشی حکومت این کشور هشدار داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

الحریری با اشاره به تظاهرات و درگیری های مسلحانه در منطقه بعلبک-هرمل گفت که نگران فروپاشی حکومت به دنبال نمایش های مسلحانه و نظامی در بیشتر خیابان های بیروت است.

این اظهارات نخست وزیر سابق لبنان در حالی مطرح شده که همزمان تیراندازی شدیدی در طرابلس و الطریق الجدیده اجرا شده است.

لبنان پس از عذرخواهی مصطفی ادیب گزینه سابق نخست وزیری لبنان از تشکیل کابینه جدید، از خلا قدرت و بحرانی شدن اوضاع سیاسی رنج می برد.

در تاریخ 31 اگوست 2020 برابر با 10 شهریور 1399 بود که مصطفی ادیب پس از رایزنی های پارلمانی با کسب اکثریت آرا مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان شد، اما پس از نزدیک به یک ماه سروصدا و چشم انداز برای تشکیل دولتی کارآمد با روندی آسان در لبنان، پیروز به عملی کردن وعده های خود نشد و از تشکیل کابینه انصراف داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 876

به "اعلام آمادگی مجدد سعد الحریری برای نخست وزیری دولت جدید لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی مجدد سعد الحریری برای نخست وزیری دولت جدید لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید