استاندار: تشکیل ستاد ویژه احیای گردشگری اصفهان با مشارکت فعال بخش خصوصی

به گزارش مجله میهن 128، استاندار اصفهان در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از تشکیل ستاد ویژه احیای گردشگری اصفهان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

استاندار: تشکیل ستاد ویژه احیای گردشگری اصفهان با مشارکت فعال بخش خصوصی

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، عباس رضایی روز 25 مردادماه در این نشست با اعلام این مطلب گفت: فعالان گردشگری با شیوع بیماری کرونا بیشترین آسیب را از نظر اقتصادی دیدند.

او افزود: در راستای حمایت از فعالان گردشگری استان که متشکل از 5هزار فعال در قالب 1250 مجموعه گردشگری هستند، ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری اصفهان متشکل از نمایندگانی از اداره کل ها و نهادهای استان شامل استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری، دادگستری، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، صدا و سیمای مرکز استان ، اتاق های اصناف و تعاون، سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین نیروی انتظامی استان تشکیل می شود.

استاندار اصفهان در خصوص وظایف این ستاد شرح داد: با توجه به اینکه اصفهان یکی از مراکز اصلی توسعه گردشگری در کشور به شمار می رود، این ستاد در وهله اول شرایط موجود و آسیب های وارده را بر این صنعت در ایام کرونا شناسایی کرده و پس از آن فرصت ها و مشوق های لازم به منظور جذب سرمایه گذار و همچنین گردشگری خارجی در ایام پساکرونا شناسایی و اجرا خواهد کرد.

او تأکید کرد: با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا، آموزش های لازم در راستای شناخت این بیماری از یک سو و اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مراکز گردشگری از سوی دیگر از جمله اهداف ما در این ستاد است.

رضایی با اشاره به محدودیت های زمانی پیشرو در احیای گردشگری استان گفت: این ستاد موظف است ظرف مدت 15 روز نسبت به تهیه و تدوین آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی حمایت از سرمایه گذاران گردشگری، شناخت کشورهای هدف جدید گردشگری و همچنین توسعه گردشگری داخلی با رعایت دستورالعمل های ستاد مبارزه با بیماری کرونا اقدام کند.

او افزود: نظارت بر فرایند سریع صدور مجوزهای سرمایه گذاری گردشگری در نهادهای مختلف استان نیز از وظایف این ستاد است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 776

به "استاندار: تشکیل ستاد ویژه احیای گردشگری اصفهان با مشارکت فعال بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: تشکیل ستاد ویژه احیای گردشگری اصفهان با مشارکت فعال بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید