اختلاف کشور های اتحادیه اروپا درباره مقابله با شیوع کرونا

به گزارش مجله میهن 128، همزمان با ادامه سریع شیوع ویروس کرونا در دنیا از جمله قاره اروپا، کشور های اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع آن دچار اختلاف شده اند.

اختلاف کشور های اتحادیه اروپا درباره مقابله با شیوع کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارشبه نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا از مرز 650 هزار نفر گذشته است، کشور های اروپایی درباره چگونگی مقابله با شیوع این ویروس دچار اختلاف شده اند و کوشش می نمایند جلوی گسترش انتشار آن را بگیرند.

گزارشگر المنار با اشاره به این که اوضاع قاره اروپا در پی شیوع ویروس کرونا رو به وخامت بیشتر می رود، اضافه کرد: اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه بیشترین خسارت را از شیوع این ویروس متحمل شده اند. در این اوضاع اسفبار، 9 کشور اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خواهان اختصاص اعتبار مشترک برای مقابله با این ویروس شدند که آلمان با آن مخالفت کرد.

در این حال جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا به اتحادیه اروپا ده روز مهلت داد راه حلی برای اوضاع وخیم همه کشور های اتحادیه پیدا نمایند. او و همتای اسپانیایی اش از پیش نویس پیشنهادات شورای اروپا انتقاد کردند و آن را ناکافی و ناامیدنماینده دانستند.

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا گفت: امیدوارم قبل از آن که دیر گردد، همه، خطری را که اروپا با آن روبروست درک نمایند. در مورد منافع مشترک باید همبستگی وجود داشته باشد.

در ادامه گزارش آمده است: در حالی که ایتالیا آمار جدیدی از قربانیان کرونا را به ثبت رساند و حدود یک هزار نفر در این کشور طی 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند، کارشناسان مرکز بهداشت ملی این کشور پیش بینی کردند شیوع این ویروس در روز های آینده به اوج خود برسد، اما در همین حال از کاهش سرعت شیوع آن خبر دادند.

گزارشگر با اشاره به اوضاع فرانسه در پی شیوع ویروس کرونا گفت: فرانسه هم وضع بهتری ندارد. رئیس اتحادیه بیمارستان های این کشور هشدار داد در صورتی که بیمارستان ها برای مقابله با این بیماری به حال خود رها شوند و از آن ها حمایت نگردد فاجعه بزرگی به وقوع خواهد پیوست.

او اضافه کرد افزایش مبتلایان به این بیماری باعث خواهد شد بیمارستان های پاریس و اطراف آن تا 48 ساعت آینده دیگر قادر به پذیرش بیماران بیشتر نباشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 525

به "اختلاف کشور های اتحادیه اروپا درباره مقابله با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف کشور های اتحادیه اروپا درباره مقابله با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید