اتحادیه اروپا: افزایش حملات طالبان در افغانستان به فرایند صلح آسیب می زند

به گزارش مجله میهن 128، وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک با تاکید بر غیرقابل پذیرش دانستن سطح خشونت ها توسط طالبان، هشدار دادند که این حملات به فرایند صلح آسیب می رساند.

اتحادیه اروپا: افزایش حملات طالبان در افغانستان به فرایند صلح آسیب می زند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزیران خارجه اتحادیه اروپا و مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در بیانیه ای مشترک خواهان کاهش خشونت ها توسط طالبان شدند.

رولاند کوبیا نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در توئیتی به نقل از این بیانیه نوشت: سطح بالا و غیر قابل پذیرش خشونت ها و تداوم حملات تروریستی توسط طالبان پس از توافقنامه دوحه، خلاف انتظار است و چشم انداز مذاکرات بین الافغانی را تضعیف می نماید.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز امروز در یک نشست خبری گفت: تداوم خشونت ها فضای اعتماد برای شروع گفت وگوهای صلح را خدشه دار خواهد نمود.

وی اضافه نمود که تیم مذاکره کننده دولت برای مذاکرات با طالبان آماده شروع گفت وگوها است و هرگونه مانع احتمالی از طرف این گروه است.

صدیقی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش نیروهای آمریکایی نیز گفت: مناسبات دولت افغانستان با آمریکا براساس تعهدات دوجانبه پایدار است و تعداد سربازان آمریکایی مشخص کننده مناسبات دو کشور نیست.

وی همچنین تاکید نمود که شمار کنونی نیروهای مستقر آمریکایی در افغانستان جوابگوی ماموریت آموزشی، مشاوره ای و همکاری به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 691

به "اتحادیه اروپا: افزایش حملات طالبان در افغانستان به فرایند صلح آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: افزایش حملات طالبان در افغانستان به فرایند صلح آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید