آمار مراجعه به مراکز 16 ساعته کرونا در فارس همچنان بالاست

به گزارش مجله میهن 128، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: مراجعه به مراکز شانزده ساعته کرونا کماکان بالاست و تنها در 24 ساعت بیش از هزار و 700 بیمار کرونای و یا موارد مشکوک به ابتلا برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه نموده اند.

آمار مراجعه به مراکز 16 ساعته کرونا در فارس همچنان بالاست

به گزارش از ، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مراجعه هزار و 719 هم استانی به مراکز شانزده ساعته و دریافت خدمات تشخیصی و درمان سرپایی اطلاع داد و گفت: هنوز آمار مراجعه به این مراکز بالاست که نشان دهنده چرخه گسترده بیماری در سطح جامعه به علت کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین مردم است و این موضوع باید مورد توجه باشد که سهل انگاری در زمینه رعایت مسائل بهداشتی می تواند موج های بعدی کرونا را در پی داشته باشد.

او با اشاره به کاهش نسبی ورودی بیمارستان ها نسبت به هفته های گذشته، اضافه نمود: طی شبانه روز گذشته برای نخستین بار از ابتدای شیوع کرونا، آمار موارد ترخیص بیماران کرونا از موارد بستری تازه در بیمارستان های استان بیشتر بوده است، اما تعداد افرادی که در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری هستند همچنان قابل توجه است.

لطفی با بیان اینکه شرایط کرونا در استان کماکان شنماینده است، اضافه نمود: هرگونه تجمع می تواند باعث چرخش بیشتر ویروس کرونا در جامعه و در نتیجه افزایش موارد ابتلا و بستری باشد، بنابراین ضروری است تمام اقشار جامعه ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، از حضور در مکان های شلوغ به ویژه دورهمی های خانوادگی پرهیز نمایند تا با یاری هم بتوانیم بر این اپیدمی غلبه کنیم.

رییس دانشگاه در ادامه از فعالیت 50 مرکز واکسیناسیون تجمیعی در استان اطلاع داد و گفت: از این تعداد، 18 مرکز در نقاط مختلف کلان شهر شیراز راه اندازی شده تا مردم بتوانند به راحتی به نزدیک ترین مرکز مراجعه و برای دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند.

لطفی اضافه نمود: بعلاوه در تمامی شهرستان های استان هم شبکه های بهداشتی درمانی به صورت فعال و شبانه روزی در زمینه واکسیناسیون کروناویروس و افزایش ایمنی و سلامت مردم استان پهناور فارس کوشش و فعالیت دارند.

او با اشاره به تزریق دوز اول واکسن کرونا به 72 و نیم درصد گروه های هدف و تزریق دوز دوم واکسن کرونا به 28 و هشت دهم درصد از گروه های هدف در استان، از مردم و به ویژه کسانی که دوز اول واکسن را دریافت نموده اند، خواست بر اساس زمان مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه نموده و با دریافت دوز دوم واکسن، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند و با انجام واکسیناسیون عمومی و رعایت برنامه های بهداشتی، بتوانیم هرچه زودتر به شرایط عادی زندگی بدون کرونا بازگردیم.

رییس دانشگاه برترین واکسن را در دسترس ترین واکسن دانست و تاکید نمود: مردم نباید به انتظار نوع خاصی از واکسن کرونا بمانند و فرصت ایمن سازی خود و یاری به ریشه کنی هرچه سریعتر بیماری کووید19 را از دست بدهند.

لطفی در ادامه با گرامیداشت روز بهداشت محیط و تقدیر از فعالان عرصه بهداشت محیط گفت: داشتن محیطی امن آرزوی تمام بشریت است و کارشناسان بهداشت محیط همواره در عرصه ارتقای سطح بهداشت جامعه حضوری فعال دارند و در موضوع کرونا هم از ابتدای شیوع این ویروس با تمام توان در میدان مقابله با کرونا حضور دارند و در راستای سلامت جامعه گام برمی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1420

به "آمار مراجعه به مراکز 16 ساعته کرونا در فارس همچنان بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مراجعه به مراکز 16 ساعته کرونا در فارس همچنان بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید