شروع رزمایش گسترده ارتش روسیه در دریای سیاه

به گزارش مجله میهن 128، ارتش روسیه دو روز پس از اتمام رزمایش نیروهای ناتو در دریای سیاه، رزمایش گسترده ای را در این دریا شروع کرد.

شروع رزمایش گسترده ارتش روسیه در دریای سیاه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اظهار داشت رزمایش عظیمی را در دریای سیاه شروع نموده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، تنها دو روز پس از اتمام رزمایش مشترک شماری از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دریای سیاه تحت عنوان نسیم دریا-2020، ناوگان گسترده ارتش روسیه وارد این دریا شدند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، 20 کشتی جنگی به همراهی بالگردها و هواپیماهای نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور در این رزمایش شرکت دارند.

نیروهای نظامی روسیه در این رزمایش، نبرد دریایی و عملیات های دفاعی ضدهوایی و ضدخرابکاری را تمرین خواهند کرد.

در رزمایش یه هفته ای نسیم دریا، 8 کشور عضو ناتو شامل اوکراین، آمریکا، بلغارستان، گرجستان، اسپانیا، نروژ، رومانی و ترکیه حضور داشتند. این قبیل رزمایش ها از سال 1997 تا کنون در آب های اوکراین برگزار می شوند.

روز آدینه یک فروند جنگنده سوخو-27 روسیه، توانست هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه مورد ردیابی قرار دهد. وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: پس از آن که هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکا از مرزهای فدراسیون روسیه رانده شد، جنگنده روسی به موفقیت به پایگاه خود بازگشت.

پدافند هوایی ناوگان دریای سیاه و دریای بالتیک روسیه، هفته گذشته نیز هواپیماهای شناسایی آلمان و آمریکا را ردیابی و رهگیری کردند. وزارت دفاع روسیه اظهار داشت، ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی این کشور در حال پایش تحرکات کشتی های آمریکایی و دیگر اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در است که در حال اجرای رزمایش نسیم دریا-2020 هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 754

به "شروع رزمایش گسترده ارتش روسیه در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رزمایش گسترده ارتش روسیه در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید