آغاز حمله هوایی ترکیه به مواضع کُردها در سوریه، ظریف انتقاد کرد

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بیان نمود که نیروهای نظامی ترکیه حمله های هوایی خود علیه مواضع نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه در استان حسکه- واقع در شمال شرقی سوریه- را آغاز کردند.

آغاز حمله هوایی ترکیه به مواضع کُردها در سوریه، ظریف انتقاد کرد

تصاویر ویدئویی انتشار یافته در شبکه های اجتماعی ظاهراً نشان می دهند که در پی اعلام خروج نیروهای آمریکا از خاک سوریه، نیروهای نظامی ترکیه به مواضع نیروهای دموکراتیک کرد سوریه در مجاورت مرز این کشور با عراق حمله هوایی کرده اند.

سانا در گزارشهای اولیه خود بیان نمود که این حمله های هوایی تاکنون تلفاتی نداشته است.

بنا بر گزارشها، هواپیماهای جنگنده ترکیه به مرکز فرماندهی نیروهای دموکراتیک کرد سوریه در استان حسکه حمله کرده اند. گزارشهای دیگر نیز از حمله ترکیه به مواضع شبه نظامیان کُرد وابسته به یگانهای مدافع خلق خبر می دهند.

این در حالی است که مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه در مصاحبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با تأکید بر حضور موقتی ترکیه در شمال شرق سوریه گفت که آنکارا یکپارچگی سرزمینی سوریه را محترم می شمارد.

محمدجواد ظریف در این مصاحبهی تلفنی ضمن اعلام مخالفت ایران با هرگونه عملیات نظامی در خاک سوریه خواستار احترام به یکپارچگی سرزمینی این کشور شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 106

به "آغاز حمله هوایی ترکیه به مواضع کُردها در سوریه، ظریف انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز حمله هوایی ترکیه به مواضع کُردها در سوریه، ظریف انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید