روستای خلفلو یکی از روستاهای دیدنی استان اردبیل است

به گزارش مجله میهن 128، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، روستای خلفلو یکی از روستاهای دیدنی استان اردبیل است.

روستای خلفلو یکی از روستاهای دیدنی استان اردبیل است

این روستا در 45 کیلومتری شهر اردبیل و 30 کیلومتری شهر کوثر واقع شد. روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی در دامنه رشته کوههای سبلان جای داشته و به وسیله این رشته کوهها و تپه های بلند مثل گوش قیسی از ناحیه غرب و رشته کوههای تالش مثل کوههای بنمار از سمت شمال و النکش از سمت شرق مورد احاطه نهاده شد، بگونه ای که روستای خلفلو که یک دشت بزرگ و پر آب و حاصلخیز است، وقتی از بالای کوههای نام برده شده در بالا به آن نگاه کنیم، دشتش را به بزرگی یک دره خواهیم دید.

به دلیل اینکه در وسط یک منطقه کوهستانی نهاده شده، بارش فراوان نزولات آسمانی در بهار به صورت باران و تگرگ و حتی تا در اواخر فروردین بارش برف در این روستا را شاهد هستیم. به برکت این کوهها ما شاهد تابستانی بسیار خنک و شبهای سرد در خلفلو خواهیم بود. چنانچه مسافران تهرانی یا کسانی که از این روستا به تهران یا جاهای دیگر مهاجرت نموده اند، به دلیل آب و هوای خنک این منطقه تابستان را در خلفلو سپری می نمایند. فصل پاییز در روستای خلفلو نیز با بارش باران در اوایل این فصل آغاز می گردد. کشاورزان این روستا در این موقع سال آغاز به کشت گندم می نمایند. البته، قابل ذکر است که این منطقه زمستان را از ماه آذر آغاز می نماید و از اوایل این ماه تا اوایل فروردین سفید پوش است.

شغل اغلب مردم روستا کشاورزی و دامداری بوده و محصول اصلی کشاورزان خلفلو گندم است. به دلیل بارش باران دشت روستای خلفلو بسیار حاصلخیز است طوریکه در فراوری گندم در منطقه حرف اول را می زند. روستای خلفلو دارای یک رودخانه بوده که از کوههای قله جوق سرچشمه میگیرد و به رودخانه قزل اوزن می ریزد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1817

به "روستای خلفلو یکی از روستاهای دیدنی استان اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای خلفلو یکی از روستاهای دیدنی استان اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید