بهترین جاذبه های گردشگری بلژیک ، بخش دوم

به گزارش مجله میهن 128، کشور بلژیک، گرچه کشوری کوچک است اما سهم بزرگی در تاریخ داشته است و مکان های تاریخی بسیاری در این کشور وجود دارد. کشور بلژیک در طی جنگ جهانی اول و دوم، در خط مقدم نبردها قرار داشته است. کشور بلژیک دارای مکان های تاریخی مدرن و باستانی است و هر جهانگرد و مسافری را می تواند برای روزها به خود مشغول کند.

بهترین جاذبه های گردشگری بلژیک ، بخش دوم

در ادامه با ما همراه باشید تا بخش دوم برترین جاذبه های گردشگری بلژیک را به شما معرفی کنیم.

8- کاخ بزرگ، آنتورپ

Grand Place (Grote Markt), Antwerp

کاخ بزرگ درست در مرکز شهر آنتورپ قرار گرفته است. این کاخ به نام گروت مارخت نیز شناخته می شود. این کاخ شامل بعضی از برترین نمونه های معماری خانه های گایلد با سقف های شیبدار معمولی خود است. تالار شهر در این مکان، به خوبی حفظ شده است و نمونه ای از یک سازه قرن شانزدهمی است و ورودی آن دارای مجموعه ای از نقاشی ها است که تاریخ شهر آنتورپ را به نمایش می گذارد. با این حال، خانه های گایلد همچنان علت اصلی گردشگران و مسافران برای سفر و بازدید از کاخ بزرگ است.

9- دره میوس

Namur in the Meuse Valley

دره میوس در جنوب شهر بروکسل واقع شده است و یکی از برترین مکان ها برای پیدا کردن حسی از حومه و روستاهای کشور بلژیک است. رودخانه میوس، خوش چشم انداز ترین مکان ها را در طی جهت خود برای قایق سواران و گردشگران فراهم می آورد. حومه و اطراف آن نیز پوشیده از جنگل های متراکم است که با تپه های پوشیده از قلعه ها و دژهای ویران شده درهم تنیده است. برای یک سفر رودخانه ای بسیار مجذوب نماینده و تماشایی به شهر نامور یا دینانت بروید. این دو شهر کوچک، برترین مکان برای طبیعت گردی در این منطقه هستند. دره میوس بعلاوه مکانی ایده آل برای پیاده روی و دوچرخه سواری است.

10- شهر قدیمی مانس

Mons Old Town

شهر قدیمی مانس، مکانی تماشایی و مجذوب نماینده برای گردش است. در مرکز آن، کاخ بزرگ قرار گرفته است. در این مکان، یک میدان اصلی قرار گرفته است که در اطراف آن، ساختمان هایی قرار گرفته است که بیش از چهار صد سال قدمت دارند و قدمت آنها به قرن پانزدهم تا شانزدهم میلادی باز می شود و همچنان متقارن و زیبا پابرجا ماندند. به طور خاص، خانه تویسون دیور ساخت 1615 و کلیسای سینت جورج ساخت 1604 میلادی، از برجسته ترین ساختمان ها از نظر معماری هستند. علاوه بر کاخ بزرگ، این شهر قدیمی دارای ساختمان های دیدنی بسیاری است. برج ساعت در این مکان، به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

11- کلیسای سینت پیتر، لون

St Peters Church and Town Hall

کلیسای سینت پیتر با پنجره های قوس دار و ستون های شاخ دار خود، یکی از برترین مکان های حفظ شده از سبک برابانت گوتیک در کشور بلژیک به شمار می رود. این کلیسا در مرکز شهر لون و در میدان اصلی شهر قرار گرفته است. گردشگران و مسافران می توانند علاوه بر معماری قرن پانزدهمی کلیسا، از هنرهای داخل آن نیز لذت ببرند. بعضی از برترین نقاشی های فلاندرزی در این مکان به تصویر کشیده شده است.

12- شهر قدیمی مشلان

Grote Markt in Mechelens Old Town

بناهای تاریخی شهر قدیمی مشلان ممکن است همانند بناهای تاریخی شهر بروژ، مشهور نباشند اما این شهر قدیمی، مکانی بسیار عالی برای تجربه بلژیک قرون وسطایی است و بسیاری معماری شیروانی و ساختمان های قدیمی خوب در این مکان قرار دارند. مرکز شهر قدیمی، دارای ساختمان های بسیار خوبی است که از جمله آن می توان به تالار شهر و لینهال اشاره نمود. علاوه بر این، کلیسای جامع سینت رامبوتس با برج ساعت قرار گرفته در پشت آن، بسیار تماشایی و دیدنی است.

13- واترلو

Waterloo

واترلو، مکانی است که ناپلئون در نبردی بسیار مشهور شکست خورده است. امروزه، این مکان روستایی و حومه شهر که زمانی مکان نبرد و جنگ بوده، اکنون یک چشم انداز روستایی از زمین های کشاورزی است اما یک تپه مصنوعی در آن قرار گرفته است که یک مجسمه شیر یادبود بر بالای آن قرار گرفته است که یادآور و نشانه روزی است که ارتش ناپلئون پایان متوقف گشت. از بالای این تپه، چشم انداز خارق العاده نسبت به زمین های اطراف وجود دارد. واترلو، مکانی بسیار جالب توجه برای علاقه مندان به تاریخ بلژیک و اروپا است.

14- دره سمویس

Membre village in the Semois Valley

دره سمویس، مکانی بهشتی و ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت است. این دره دارای منطقه ها روستایی سرسبزی است که می توان پس از گردش مسافران و گردشگران در میان شهرهای قدیمی بلژیک، مکانی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت باشد. این مکان که در بخش جنوبی کشور بلژیک قرار گرفته است، رودخانه سمویس از میان زمین های کشاورزی در جریان است و منظره ها بسیار زیبایی را خلق نموده است. این رودخانه، مکانی بسیار عالی برای قایق سواری در داخل رودخانه به شمار می رود. روستاهایی همانند ممبری، لافورت و آلی، اقامت بسیار خوبی را برای گردشگران و مسافران ارائه می نمایند.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1725

به "بهترین جاذبه های گردشگری بلژیک ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری بلژیک ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید